A Ferrari az elmúlt pár évben jellemzően kisebb-nagyobb lemaradásban volt az időmérő edzéseken, amit aztán a jó versenytempóval és a stratégiával próbáltak ellensúlyozni. Az olasz alakulat a 2013-as évet viszonylag versenyképes autóval kezdte, de az F138-as továbbra sincs az igazi élmezőnyben az egykörös tempó tekintetében, ez pedig a versenypotenciált is hátrányosan befolyásolja.
A maranellóiak technikai igazgatója, Pat Fry nem titkolja, hogy ezen a téren különösen odafigyelnek a fejlődésre.
„Elfogadható versenytempót mutattunk, az eddigi összes gumitípuson egész jól mentünk, azonban még mindig arrébb van, hogy mi legyünk a leggyorsabbak az időmérőn, szóval komolyan dolgozunk ezen” – szögezte le, hozzátéve, hogy azért még mindig építenek a hosszabb etapos tempóra is.
„Eddig a hosszabb etapokra koncentráltunk, még ha ma már nem is olyan hosszúakra, mint régebben, ugyanis úgy látjuk, hogy idén több bokszkiállás lehet a futamokon. De a kvalifikációt sem vesztettük szem elől, meggyőződésem, hogy javulni fogunk ezen a téren, ahogy egyre jobban kiismerjük az autót.”
„A kulcs az lesz, hogy a többieknél gyorsabban pörgessük a fejlesztési programunkat. Nem lesz könnyű ezt hozni egész évben, de minimum a 2012-es rátát kellene ismételnünk, ha az időmérőn is javulni akarunk. Eddig a tervezés és a gyártás terén is jól ment a munka, tavalyhoz képest jobb ütemben állítjuk elő az autóra kerülő fejlesztéseket. Emellett az aerodinamikai munkánk is hatékonyabb.”
A hétvégén következő Kínai Nagydíjat illetően azért óvatosan fogalmazott a mérnök:
„A sanghaji pálya komoly kihívás a maga különböző jellegű kanyarjaival és az 1,2 kilométeres egyenesével. Hogy jobban feküdhet-e nekünk, mint másoknak? Korai lenne megtippelni, túl sok az ismeretlen. A Pirelli például idén először veti be a lágy keverékét a közepes mellett. De a futam végén tisztább képet kaphatunk majd a gumikról.”
„Bizonyos értelemben Sanghaj újabb lecke lesz mindannyiunk számára, de annyit azért már most kimondhatunk, hogy eddig az összes gumin elég jó volt a tempónk a riválisokhoz viszonyítva.”