A lágy és közepes keverék között ugyanakkor jelentős tempókülönbség van, Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint így a pole-t valószínűleg lággyal éri el valaki. Stratégiai okokból elképzelhető viszont olyan fejlemény is, hogy valaki inkább taktikázik majd és közepessel megy, hogy ne a gyorsan kopó lágy gumikkal kelljen rajtolnia.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója szerint igazságtalanok a kritikák, és csak hangulatkeltésre alkalmasak a rengeteg kiállást kilátásba helyező nyilatkozatok. „A közepes keveréken nem volt jelentős a kopás, a körönkénti két tized megfelel az előzetes számításainknak” – mondta Hembery. „Rosberg az első edzésen például olyan gumikkal futotta a legjobb időt, amelyekben már tíz kör volt, és Massa is egész hosszú etapot futott délután a lágyakkal.”
„Úgy számolunk, hogy a lágy gumiban 11-12 versenykör van, a közepes 18-at bír. Ez alapján maximum három kiállással teljesíthető a verseny, de elképzelhető, hogy kettő is elég, ha a jelenlegi ütemben javul tovább a pálya. A két keverék közötti teljesítménykülönbség másfél másodperc, ami kicsit nagyobb, mint vártuk, de még csak a hétvége elején járunk. Ugyanígy váratlan a bal első gumik szemcsésedése a lágy szetteknél, de itt is javulni fog a helyzet.”