A Pirelli hároméves, kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése idén lejár. Az olasz gyártó megfelelő pénzügyi feltételek mellett ugyan két-három ciklusig, 8-10 évig is szívesen maradna a sportágban, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a levegőben lógatja a milánói céget, továbbra sincs hír hosszabbításról.
A helyzet egyre jobban zavarja a Pirellit, pletyka szintjén felröppent már, hogy lassan inkább az önkéntes távozást választják, az olasz Italiaracing pedig most arról ír, hogy jelölt is lenne a helyükre.  
A Bridgestone utolsó évében, 2010-ben a Pirellin kívül más gyártók is képbe kerültek, például a dél-koreai Hankook is érdeklődött a Forma-1-es részvétel iránt, az olasz lap szerint pedig a következő, 2014-től kezdődő ciklusra is jelölt a cég.
„Nagyon jó megbeszéléseink voltak, talán a következő alkalommal, vagy később lesz esélyük” – mondta a Hankookról Bernie Ecclestone akkoriban.
Akármelyik gyártót is válassza az FIA, a döntésnek egy-két hónapon belül meg kell születnie, hiszen a 2014-re való felkészülés, új partner esetén általában az F1-es projekt életre hívása komoly és egyre sürgetőbb feladat.
Ha a Hankook lenne az új választott, nem elképzelhetetlen, hogy a Forma-1 gumijai hazánkban készülnének 2014-től, hiszen az F1-et európai vagy nagyon közeli bázisról kell ellátni (a Pirelli gyára a törökországi Izmitben van, az elosztást Nagy-Britanniából végzik), a koreai cég pedig nálunk, Dunaújvárosban gyárt abroncsokat.