Az elmúlt 3-4 évben állandóan visszatérő téma volt, hogy a Volkswagen-konszern valamelyik márkájával, legfőképp a Porschével, beléphet a Forma-1-be.
Az új, 2014-ben érkező 1,6 literes turbós V6-os motorformula ugyan vonzó lehetne a gyártók számára, de a Porsche végül lemondott az F1-es projektről, helyette 2014-ben a Le Mans-t is magába foglaló tartóssági világbajnokságban (WEC) indítanak gyári prototípus-projektet.
A német gyártó kutatás-fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja, Wolfgang Hatz az Autocarnak magyarázta el, miért nem kértek az F1-ből:
„Mi egy sportkocsi-gyártó vagyunk. A Porschét mindig is a versenyzésből az autógyártásba leszivárgó technika éltette, ezért két-három éve egyértelmű volt számunkra, hogy vissza kell térnünk a motorsport elitjébe. Két lehetőség volt: a csúcskategóriás tartóssági versenyzés vagy a Forma-1.”
„A döntés végül az egyetlen logikus döntés volt. Az F1 is egy lehetőség lett volna, de az nem kapcsolódik az utcai autókhoz. Emellett mindig sok szó esik a hatalmi harcokról és a gumikról, de a motorokról vagy a kasztniról nem sokat beszélnek. Az F1-es aerodinamika lenyűgöző ugyan, de annyira extrém, hogy semmilyen fejlesztési eredményt nem nyújthatna az utcai autóinkat illetően.”
A fentiek ellenére a Porschét az elmúlt hetekben-hónapokban a Forma-1-ben is gyakran emlegetik, ugyanis – a cáfolatok ellenére – tartja magát az elképzelés, hogy a Red Bull-os Mark Webber jövőre már náluk, a WEC-ben versenyez majd.