A Pirelli 2013-ra puhábbá tette a keverékeit, hogy visszahozza a 2012-es idény második felére-végére eltűnt izgalmat, stratégiai sokszínűséget.
A lépés meghozta a kívánt eredményt, de a Mercedes és főképp a Red Bull rögtön a szezon kezdetétől panaszkodott, hogy a mostani abroncsokkal nem lehet rendesen nyomni, túl hangsúlyos a spórolás. A Pirelli a Bahreini Nagydíj után bejelentette, hogy a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjtól változtat, igaz, csak a négy közül csak a kemény keveréket teszi tartósabbá.
A módosítás egyértelműen nem elégíti ki a Red Bullt, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz és motorsportos jobbkeze, Helmut Marko is ugyanolyan vehemensen kritizál, mint előtte.
„A Forma-1-nek ma már köze sincs a klasszikus versenyzéshez. Ma nem a leggyorsabb autó vagy a leggyorsabb pilóta nyer, hanem az, aki a legjobban tudja óvni a gumijait. Nekünk vissza is kellett fogni az autónkat, mert a gumik egyszerűen nem bírták. Ha olyan gyorsan mennénk, mint amire az autó valójában képes, 10-15 kerékcserénk lenne” – panaszolta az osztrák Kronen Zeitungnak a tulajdonos.
A Pirelli módosítása ugyanennyire nem hatotta meg Markót sem: „Olyan gumit akarunk, ami nem fogja vissza a potenciálunkat. Olyan gumi kellene, amivel a maximumot lehet kihozni az autóból. Jelenleg kompromisszumra kényszerülünk, az autót arra kell hangolni, hogy a lehető legkevesebb kerékcserére legyen szükség” – mondta a Red Bull Ringen az osztrák.
„Két csúcspilótánk van, ami nem olcsó dolog, és mégis azt kell mondanunk nekik, hogy ne nyomják  rendesen. Nem könnyű ez, torzítja a valódi versenyt” – tette hozzá.
A Red Bull a gumiproblémái, az állítólag visszafogott teljesítmény ellenére sem áll rosszul, hiszen az első négy futamból kettőt megnyerve Sebastian Vettel az élen áll az egyéni versenyben, és a konstruktőri küzdelemben is vezet az elmúlt hátrom év mind a hat bajnoki címét begyűjtő alakulat.