A Vodafone zártkörű ügyfélpartija kissé szürreális, ugyanakkor szórakoztató élmény volt a magamfajta autós újságírószerzet számára. Bazsó Gábor, a Totalcar egyik frontembere celebrálta azt a mutatványt, melynek során Jenson Button, a Vodafone által szponzorált McLaren-Mercedes pilótája a zsámbéki Driving Camp nevű vezetéstechnikai tanpályán lenyomta egy ezerötös Zsigulival a rutinpályán Sebestyén Balázst, rádiós műsorvezetőt.

Az eseménynek semmilyen komoly apropója nem volt, a Vodafone egybegyűlt VIP-ügyfelei a vezetéstechnikai centrum, az autós szponzorok (Fiat, Mercedes, és mivel gyanúsan sok Jaguar és Land Rover parkolt egy kupacban a pálya mellett, nyilván az ő importőrük is) reklámüzenetei mellett egy igazi világsztár parádéjának emlékét is hazavihették.

Button egy Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel szakította félbe Bazsó Gábor konferanszié és Herczig Norbert raliversenyző csevegését

A Vodafone minden évben meghatározott számú alkalommal vetheti be Buttont egy-egy haknin - a pilóta most Zsámbékon. a mobilcég kiemelt ügyfelei előtt tartott egy kis bemutatót a biztonságos, de főleg inkább a gyors vezetésről

A Vodafone minden évben meghatározott számú alkalommal vetheti be Buttont egy-egy haknin – a pilóta most Zsámbékon. a mobilcég kiemelt ügyfelei előtt tartott egy kis bemutatót a biztonságos, de főleg inkább a gyors vezetésről

A főelőadás lényegesebb mozzanatait képriport formájában dolgoztuk fel, tessenek a fenti képre kattintani, és kezdődhet a vetítés, amelynek címe: Jenson Button és a piros Zsiguli.

Button egyébként az idényről is beszélt. „A télen sokat dolgoztunk az autón, tulajdonképpen a tavalyit fejlesztettük tovább, de rossz irányba indultunk, így mostanra muszáj volt változtatni” – fogalmazott Button, aki Bahreinben öldöklő csatát vívott csapattársával, Sergio Perezzel. „Fontos volt, hogy azonnal meg tudtuk beszélni, mi is történt pontosan a pályán. Élveztem a csatát, a nézők is biztosan jól szórakoztak, azt pedig tudni kell, hogy a McLarennél szabadon harcolhatunk egymással, ez nagyszerű dolog, amit mindketten tiszteletben tartunk.”

Button kitért a Pirellivel szemben a versenyzők és a csapatfőnökök által korábban megfogalmazott kritikákra is, amelyek szerint az idei lágy keverékű abroncsok túl gyorsan kopnak el, ennek nyomán nehéz jó stratégiát kidolgozni a futamokra, s néha drasztikusan csökkenteni kell az autók teljesítményét. „Az elmúlt évben is nehéz volt jól bánni a gumikkal, amelyeknek helyes kezelése most is trükkös, de akik az idén már nyertek egy GP-t, azok valószínűleg nem csalódottak” – mondta Button, aki hangsúlyozta, a gumikkal való bánásmód része az autóversenyzésnek, és szerinte a Forma-1 most úgy jó, ahogy van.

Button a mogyoródi pálya vonalvezetésének esetleges módosításaival kapcsolatban azt mondta, a több előzési lehetőséggel egyetértene, ugyanakkor keveset változtatna a klasszikus aszfaltcsíkon. „A régebben épült pályákon még jobban érezhető a versenyzés iránti szenvedély, a Hungaroringben épp a dimbes-dombosság, a kicsit hepehupás aszfalt és a szintkülönbségek közötti autózás a legjobb” – mondta Button.