A 2010-ben bemutatkozott három új kiscsapat közül az első három idényben mindannyiszor a Caterham végzett a legmagasabban a bajnokságban, de a 2013-as szezon kezdetén a Marussia lépéselőnybe került.
A Caterhamnél nagyon igyekeznek, hogy legalább a konstruktőri 10. helyet meg tudják tartani idén is, nemrég még a tavaly év végén ejtett Heikki Kovalainent is visszavették tesztelőként. A finn Bahreinben már vezetett az első szabadedzésen, a múlt héten Magny-Cours-ban is tesztelt, és most pénteken, Barcelonában is autóba ül majd.
Kovalainen az eddigi benyomásai alapján úgy véli, hamarosan átugorhatják a fő riválist.
„Úgy éreztem, hogy az autót nehezebb vezetni, mint tavaly év végén, de nyilván változtak a dolgok, a gumik és az autó beállításai is, ezek miatt van ez. Másrészt viszont azt is éreztem, hogy még sok van az autóban, képes lehet megverni a Marussiát, az újabb fejlesztések után már meglesz erre a lehetőségünk” – magyarázta a Sky Sportsnak.
A finn kitért a Caterhamtől való kipottyanására is, cáfolta, hogy 2012 végén összeveszett volna az alapító-tulajdonos Tony Fernandesszel.
„Nem, ez nem igaz, nem vesztünk össze. Egyszerűen nem fogadtam el a 2013-as ajánlatukat, nem tudtunk megegyezni Tonyval, de összeveszés nem volt. Aztán valamikor az Ausztrál Nagydíj trükkös körülmények között lezajlott időmérője után írtam neki egy sms-t, hogy én bejutottam volna a Q2-be, elkezdtünk beszélgetni, és végül felvetette, hogy szeretném-e tesztelni az autót.”
Kovalainent februárban a riválissal, a Marussiával is hírbe hozták, miután a szponzori cserbenhagyás miatt a brazil Luiz Razia távozni kényszerült. A finn azt mondja, az nem volt komoly lehetőség.
„Nem voltak komoly tárgyalások, sosem volt komoly lehetőség. Valójában nem is tárgyaltam más csapatokkal. A Caterhammel nagyon sokáig, egészen addig egyezkedünk, amíg be nem jelentették a másik pilótát (Giedo van der Gardét), szóval nem is beszéltem másokkal.”