A Forma-1-es csapatok képviselőiből álló sportbizottság szerdán a büntetőpontok bevezetése mellett a tesztelésről is tárgyalt.
A Ferrari szerette volna, hogy 2014-től az év közben is legyen 9 tesztnap, de a 11 csapatból csak 5 támogatta az elképzelést, 6 ellene szavazott, így jövőre is csak a téli időszakra korlátozódik a tesztelés.
Ennek strukturálása azonban továbbra is képlékeny, több elképzelés ütközik, nincs megegyezés. Öt csapat azt szeretné ha összesen 12 tesztnap lenne, de már januárban elkezdenék a felkészülést, öt másik csapat egyetért a januári kezdéssel, de arra plusz három napot adna, 15 -re növelné a téli tesztnapok számát, míg egy alakulat a mai rendszert tartaná meg, 12 nap, csak februárban.
A megosztottság miatt végső döntést minden bizonnyal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hoz majd, az mindenesetre valószínűnek látszik, hogy a szervezet törölni fogja a januári tilalmat, lehetővé téve a korábbi kezdést, ami az új, V6-os turbómotorok érkezése miatt fontos.
Az idei ifjonctesztről egyezségre jutottak az alakulatok, ahogy már korábban is írtuk, Silverstone-ban, július közepén, a Német és a Magyar Nagydíj közti időszakban küldik majd pályára a fiatalokat.
A csapatok a pénteki első szabadedzésekre járó plusz gumiszettek rendszeresítését is megtárgyalták. A jelenlegi szabályok szerint csak a Pirelli adhat alkalmanként prototípust a 6+5 szett elsődleges (keményebb) és az opciós (lágyabb) keverék mellé – ahogy ezen a hétvégén történik is Barcelonában -, de az elképzelés szerint jövőre az első edzés első 30 percére mindig járna egy plusz garnitúra.
Ezt illetően majdnem teljes az egyetértés, csak a Force India ellenezte a dolgot, a silverstone-i csapat ugyanis csak az újoncok esetében szeretne plusz gumikat adni.
Az Autosport úgy tudja, hogy az F1-es sportbizottság tanácskozásán egyéb ötletek is felmerültek, mint például az edzések két 45 perces részre vágása, azonban nem volt nagy a támogatás; valamint a pole pozíció megszerzésének bajnoki ponttal való jutalmazása, de ezt egyhangúlag utasította el mindenki.