A rendszert éppen az a Romain Grosjean támogatja, akit sorozatos első körös rombolásai miatt tavaly egy versenyre pihenőre küldtek. „Ez ironikusnak tűnhet, de miért lenne kifogásom?” – tette fel a költői kérdést Grosjean. „Ha van egy jó rendszer, akkor miért ne használjuk? Jelenleg a sportfelügyelők döntenek, ez meg olyan, mint a bokszban vagy a cselgáncsban: vitatható.”
Nem mindenki ennyire lelkes, a Marussia újonca, Jules Bianchi szerint például az új rendszerben is maradtak mérlegelésre lehetőséget adó tételek. „A tervezet alapján a szankciók 1-3 pontig terjednek. De lehet, hogy egyszer egy, máskor mondjuk két pont jár majd valamiért, szóval ez így nem lesz kiszámítható” – vélekedett Bianchi.
Nem tetszik az újítás Sebastian Vettelnek sem. „Amit eddig láttam, azért nem vagyok oda” – mondta a német. „Nekem úgy tűnik, hogy olyasmiért is járhat büntetőpont, ami nem rajtunk, pilótákon múlik. És aztán valami apróságnak lehet hatalmas következménye.”
A pilóták számára jó hír, hogy a bokszutcai gyorshajtásokért legalább fizetniük nem kell, az FIA ugyanis hajlandó volt változtatni a szabályokon. Korábban mérlegelés nélkül 200 dollárt ért a sebességhatáron felüli minden egyes km/h, az új rendszerben – az F1-es jogsinak megfelelő szuperlicenc jelentősen megemelt áráért cserébe – a csapatok fizetnek.
Az istállóknak 100 dollárjukba kerül minden egyes, a sebességhatáron felüli km/h, a maximális büntetés 1000 dollár lehet. Már Bahrein óta az új szabályozás érvényes, ezért kapott a Lotus ezerdolláros büntetést Kimi Räikkönen 93,2 km/h-s, a második barcelonai szabadedzésen bemutatott bokszutcai mutatványáért.