F1: Megint kiakadt a Red Bull-vezér 1
F1: Megint kiakadt a Red Bull-vezér 81

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már a Sebastian Vettel győzelmével végződő Bahreini Nagydíj után is arról beszélt, hogy véleménye szerint a Forma-1 elveszítette a versenyjellegét, a négy kerékcserét és a Red Bullnak mindössze a 4-5. pozíciót hozó Spanyol Nagydíj után még keményebben fakadt ki.
„Mindenki látja, hogy mi folyik. A jelenlegi körülmények között sem az autóból, sem a pilótáinkból nem hozhatjuk ki a maximumot. Most csak gumispórolási verseny van, az igazi autóversenyzés nem így néz ki” – mondta az osztrák milliárdos, aki a barcelonai verseny után személyesen is tárgyalt valamiről az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone-nal.
„Ma már nincs is igazi kvalifikáció, nincs küzdelem a pole-ért, mindenki csak spórol a gumival a futamra. Ha mindent kihoznánk az autónkból, akkor a pályától függően 8-10 alkalommal kellene kiállnunk kereket cserélni” – háborgott Mateschitz arra utalva, hogy a nagy leszorítóerejű RB9-es messze a határai alatt teljesít a gumik kopása miatt.
A Red Bull-vezér elismerte a Pirelli erőfeszítéseit, de úgy véli, az olasz gyártó idénre elvetette a sulykot.
„Igen, a cél a versenyek izgalmasabbá tétele volt a több kiállással, de nem ennyire! Ez már más, mint amit eredetileg szerettünk volna.”
A Pirelli egyébként – nem kis részben épp a Red Bull panaszai miatt – tartósabbá tette a kemény keverékét Barcelonára, de a Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy még a legkeményebb keverék is gyenge, így a milánói cég a Brit Nagydíjra újabb változtatást ígért.
Ami a Red Bull panaszát illeti, természetesen arra is van válasz: a Ferrari, és főképp a Lotus nem panaszkodik, ők úgy vannak vele, hogy az autót kell jól megépíteni, és nem a gumit kell az autóhoz igazítani…
A Pirelli-főnök Paul Hembery gyakorlatilag a fentiekre rímelve nyilatkozott:
„Mégis mit szeretnének? Tőlünk azt kérték, hogy hozzuk vissza a 2010-es Kanadai Nagydíjat. Tudom, hogy egyesek szeretnék, ha egykiállásos futamok lennének, amelyeken a gumi nem tényező, jöhet a sima körmenet, amikor a rajtpozíció és a végső helyezés ugyanaz. Mit szeretnének? Mi bármit meg tudunk oldani.”
„Bizarr ez az egész, mert most is csak ugyanazt tesszük, mint az elmúlt két évben. Nem értjük, miért van oda úgy a sajtó. Bizarr ez, hacsak nem az a cél, hogy olyan gumit adjunk, amivel a Red Bullt hozzásegítjük a bajnoki címhez. Szerintem egyértelmű a helyzet, a változtatás egyetlen csapatnak kedvezne csak, nekik.”