A tegnapi hírek után ma hivatalossá vált, hogy a 2008 végén távozott Honda 2015-től újra részt vesz a Forma-1-ben.
A hírt a japán cég vezérigazgatója, Fukui Tekeo jelentett be ma délelőtt (Japánban délután) Tokióban, kiemelve, hogy külön öröm, hogy ezt idén, a Honda autóipari tevékenységének 50., jubileumi évében teheti meg. A cégvezér köszönetet mondott az FIA-elnök Jean Todtnak és Bernie Ecclestone-nak is, amiért segítették a visszatérés előkészítését. 
„Az új, környezettudatosságot előtérbe helyező F1-es szabályok még tovább inspirálják majd a fejlesztéseinket, ez központi eleme az F1-es szerepvállalásunknak. Nagyon nagyra tartjuk az FIA-t, amiért bevezeti ezeket a kihívást jelentő, de egyben az környezetbarátabb technológiákat fontosnak tartó autógyártók számára nagyon is vonzó szabályokat, valamint a Formula One Groupot is, amiért  óriási presztízsű csúcskategóriává fejlesztette a Forma-1-et.”
A leendő partnert sem titkolták, Fukui egyenesen a McLaren csapatfőnökének, Martin Whitmarsh-nak adta át a pulpitust.
„A 80-as és 90-es években a McLaren-Honda 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett. 1988-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt készítettük – Ayrton Senna és Alain Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vele. A Honda turbómotoros tapasztalataival egyetlen jelenlegi F1-es gyártó sem versenyezhet” – mondta.
„A McLaren-Honda hamarosan újabb közös kalandba kezd, nagy örömmel üdvözlöm a Hondát újra a Forma-1-ben!” – tette hozzá.
A 2003 és 2008 között a BAR-nál majd a Honda gyári csapatánál versenyző, Japán-rajongó Jenson Button is nagy örömmel üdvözölte a bejelentést:
Hivatalos: 2015-től újra jön a McLaren-Honda 1
Hivatalos: 2015-től újra jön a McLaren-Honda 11


„Már korábban is hosszú és sikeres kapcsolatom volt a Hondával. 2003-ban vezettem először Honda-motoros Forma-1-es autót, 2006 és 2008 között pedig a gyári csapat versenyzője voltam, az első futamomat is Hondával nyertem a 2006-os Magyar Nagydíjon, szóval jól tudom, mennyire lelkesen viszonyulnak a motorsporthoz és különösen az F1-hez. Az új szabályok jelentette kihívás tökéletes alkalom a csúcskategóriába való visszatérésre a Honda számára!”
A bejelentés egyben a McLaren és a Mercedes két évtizedes együttműködésének a végét is jelenti, az 1995-ben kezdődött, a 2000-es évek fordulóján egészen félgyári szintre fejlődött partnerség 21 szezon, számtalan közös győzelem után zárul le a következő szezon végén.
„Fontos leszögezni, hogy 2014 végéig teljes elkötelezettséggel viszonyulunk régi partnerünkhöz, a Mercedes-Benzhez, a legnagyobb tisztelettel tekintünk rájuk. A McLaren-Mercedes eddig 78 futamot és négy bajnoki címet nyert, célunk, hogy ugyanígy is zárjuk le a kapcsolatot, azaz további győzelmekkel” – magyarázta Whitmarsh.
Az F1-ben 2014-től használandó 1,6 literes turbós V6-os motorját a Honda Japánban, tacsigi üzemében gyártja majd, ahol már jó ideje folyik a fejlesztési munka.