F1: A Ferrari is kiakadt a gumikon 1
F1: A Ferrari is kiakadt a gumikon 13

A Spanyol Nagydíjon látott négy kerékcserés stratégiák miatt a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjtól komolyan módosít az összes keverékén.
Az olasz gyártó korábban jelezte, hogy nagyon szeretné ezt elkerülni, ugyanis az idény közbeni változtatás biztos vitákat szül, és így is lett.
Míg az eddig panaszkodó Red Bull és Mercedes üdvözölte a lépést, a gumikkal nem küszködő, versenyképes Lotus és a Ferrari fel van háborodva. A maranellói csapat állandó megmondóemberét, a Horse Whisperert vetette be, aki a megszokott vitriolos stílusában oszt ki mindenkit:
„Kemény idők ezek azok számára, akiknek rövid az emlékezete. Talán a túl sok információ miatt feledkeznek meg egyesek már a közelmúltról is, és előbb beszélnek, mint gondolkodnak. Esetleg a az agyuk memóriaközpontja működik szelektíven, a korábbi eredményektől függően.”
 
„Klasszikus példa a mostani, a kerékcserék számát illető balhé. Sokan panaszolták, hogy mind a dobogóra feljutó, mind a hátrébb végző versenyzők többsége négyszer cserélt kereket a Spanyol Nagydíjon, ezért nehéz volt követni a futamot. Nagy kár, hogy ezek a drága emberek két évvel ezelőtt nem hangoskodtak, amikor ugyanezen a barcelonai pályán, valamint Isztambulban a hat dobogós közül öten ugyanannyiszor cseréltek kereket, mint most Alonso és Massa.”
„Gyakorlatilag semmi újdonságot nem jelent ennyi kiállással nyerni, még ha a változó időjárási körülmények között zajló futamokkal nem is számolunk. Gondoljunk vissza 2004-re, amikor Michael Schumacher úgy nyerte meg a Francia Nagydíjat, hogy négy kiállásra állt át az eredetileg tervezett háromról. Így lehetett kihozni a maximumot az autóból, így tudott a renault-s Fernando Alonso elé kerülni, és akkor mindenki a stratégiánkat és a gumiszállítót dicsérte.”
„Ma ellenben szinte már szégyellni kellene magunkat azért, hogy olyan stratégiát választunk, amellyel a maximumot hozzuk ki a csomagból. Pedig ha a szimulációk alapján már pénteken világos, hogy így dolgozunk majd a versenyen, akkor mi a fenéért kellene nekünk szégyellnünk magunkat azok helyett, akik mást terveztek és a futam közben voltak kénytelenek változtatni?”