Mivel a Spanyol Nagydíjat a mezőny többsége csak négy kerékcserével tudta teljesíteni, a Pirelli úgy döntött, hogy a Kanadai Nagydíjra jelentősen módosít a gumijain, az új abroncsok a 2012-es és a 2013-as specifikáció hibridjei lesznek.
Az olasz gyártó korábban azt mondta, hogy nem szeretne komoly módosítást az idény közben, mert az felboríthatná az erőviszonyokat – most áll is a bál, hiszen míg a Red Bullnál és a Mercedesnél nagyon örültek a bejelentésnek, a Lotus és a Ferrari élesen kritizálta a döntést.
Az ügyből a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem maradt ki, az Autosport híre szerint a felügyelőszervezet figyelmeztette a Pirellit, hogy hogy a módosítások nem lehetnek nagyok, csak biztonsági jellegű fejlesztést végezhetnek a jelenlegi gumikon.
Az FIA a műszaki szabályzat 12.6.3-as pontjára hivatkozik: „A gumispecifikációkat az FIA legkésőbb a megelőző év szeptember 1-jéig rögzíti. Ezt követően a specifikáció csakis az összes résztvevő csapat jóváhagyása mellett módosítható.”
Mivel ez nyilvánvalóan nincs meg, így a Pirelli csak a több versenyhétvégén előfordult futófelület-leválások kiküszöbölésén dolgozhat.
„Az FIA és a Pirelli tárgyal a gumihibákról és a kiküszöbölésükről, de a megbeszéléseknek nem
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is azt hangsúlyozta, hogy nagyon figyelnek majd, hogy minél kisebb hatása legyen a javításoknak: „Még nem dőlt el pontosan, milyen módosításokat végzünk, de minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minimalizáljuk a változtatás hatását.”