Nico Hülkenberget már 2012 során emlegették a Ferrarival kapcsolatban, de Felipe Massa végül megtartotta a helyét a maranellói alakulatnál.
Kisebb meglepetés volt, hogy a német pilóta ennek ellenére elhagyta a Force Indiát a Sauber kedvéért, igaz, a svájciak dobogói mellett a hinwili csapat mellett szólhatott a Ferrarival ápolt jó, már-már szövetségesi kapcsolat is, ami egy későbbi továbblépést is jelenthet.
Maga a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is azt mondta, hogy kíváncsi lesz rá, mit tud majd Hülkenberg az ő motorjaikkal.
A tavalyi kiugró eredmények után a Sauber idén küszködik, a 25 éves pilótának ott nem nagyon terem babér, így mostanra főképp felértékelődhet a ferraris kapocs
A spanyol El Confidencial kérdésére elismerte, hogy nem erre számított, amikor tavaly az átigazolás mellett döntött: „Nem. Le vagyunk maradva ahhoz képest, amit vártam, nem jönnek az eredmények, amiket akarok.”
Ami a ferraris továbblépés lehetőségét illeti, Hülkenberg így válaszolt: „Nem tudom, őket kellene megkérdezni. Egyelőre még az idény elején járunk, de természetesen szeretnék újra futamokat nyerni, a győzelemért harcolni és egy napon bajnoki címet szerezni. Ehhez pedig egy nagy csapatnál kell lenni. A jövő nyitott, a lényeg, hogy minden hétvégén a maximumot hozzam.”
A 2008-ban Forma-3-as Európa-bajnoki, 2009-ben újoncként GP2-bajnoki címet szerző Hülkenberg az F1 Hamilton és Vettel utáni következő nagy ígéretének tűnt, ehhez képest kimondottan hullámvasútszerűen alakult a karrierje.
2010-ben viszonylag jó évet teljesített a Williamsnél, amelyet a Brazil Nagydíjon szerzett pole-lal zárt le, de a grove-iak az idény végén ejtették. 2011-ben a Force Indiánál kispadozott, ahol tavaly kapott versenyzési lehetőséget, ám idén, amikor tényleg erős a silverstone-iak kocsija, már a küszködő Sauberben ül.
„Három év, három csapat, sok-sok változás – több, mint szeretném” – ismerte el mosolyogva. „A williamses történet nagyon elkeserítő volt: nem volt tárgyalás, csak ejtettek. A jó idény ellenére más okokból menni kell. Mindegy, ez már a múlt, és amúgy is, minden F1-es pályafutás különböző, az enyémben sok változás van.”