A Ferrari egyik vezető szakembere, Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley az olasz csapat hivatalos oldalának beszélt a Forma-1-es (és egyéb) versenyzőkre váró monacói kihívásokról. Az angol mérnök csodálja a pilótákat, akik helytállnak a hercegség pályáján.
„Mindig arra kérjük a pilótákat, hogy vegyék érintőre a korlátokat, mert így lehet hozni a legjobb köridőt. Persze ott van a bátorság kérdése. Körről körre egyre tisztább képek kap a versenyző arról, hogy meddig mehet el, hol a határ. Monacóban ez a legfontosabb a köridő szempontjából.”
„Egyszer egy kollégámmal elmentünk, hogy az uszodai kanyarbejáratnál nézzük az egyik alsóbb kategória futamát, és amikor láttuk, hogy a srácok milyen közel mennek a korláthoz 200 környéki sebességnél, világos lett számunkra, hogy mekkora tiszteletet érdemelnek a versenyzők!”
A szakember alaposabban is leírta a monte-carlói utcák egyedi jellegét és követelményeit:
„Mint minden utcai pályán, Monacóban is nagyon gyenge a tapadás a hétvége kezdetén. Ez a tényező, valamint az, hogy a pilótáknak rá kell hangolódni a pályára, igazán nehézzé teszi a beállítások kiértékelését. A tapadás változása igen jelentős, csütörtöktől vasárnapig folyamatosan gumizódik fel az aszfalt, ez pedig elfedheti az autón végzett módosításokat.”
„A sok lassú kanyarhoz nagyon jól el kell találni az orr-rész beállításait. Ugyanakkor figyelembe kell venni a szintkülönbségeket, a kerékvetőket és a bukkanókat is – az autó sokat ficánkol, figyelni kell a a fékezési és kigyorsítási pontokra.”
„A mechanikai tapadás kiemelten fontos Monacóban, ugyanis alig van gyors kanyar, a lassúak közül némelyik, például a Loews pedig igazán szűk ívű. Aerodinamikailag a maximális leszorítóerőt kell hozni, a légellenállással nem is érdemes sokat törődni. Elvileg nem valami hatékony megközelítés, de Monacóban ez működik.”