A Pirelli ennek megfelelően csak a hátsó gumikon szeretne változtatni, mégpedig úgy, hogy a futófelület alatti acélkeret helyére a tavalyi kevlárt teszi vissza. Igen ám, de ez is azzal jár, hogy a gumik üzemi hőmérséklete alacsonyabb lesz, amelynek köszönhetően egyes csapatok esetleg több kört tudnak megtenni velük, mint korábban. A szemcsésedés sem lesz olyan komoly tényező, mint eddig.
„A hatás kicsi lesz” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Minden a körülményektől függ, és lehet olyan helyzet, hogy a gumikkal esetleg több kört lehet megtenni, de semmiképpen sem sokkal többet. Nagyon közel vagyunk, hogy minden csapattal megegyezzünk a módosításról, ami nagyon fontos.”
Hembery optimista ugyan, a Force India viszont nem ismer tréfát ebben a kérdésben, és semmilyen módosításhoz nem járul hozzá, hiába magyarázza a Pirelli, hogy a kevlárhoz való visszatéréssel nem változik a gumik formája. „Nem járulunk hozzá semmilyen változtatáshoz” – jelentette ki a Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer.
„A Pirellinek egyhangú jóváhagyásra van szüksége, enélkül semmi nem fog történni. Mi a Pirelli által tavaly szeptemberben megadott specifikációk alapján építettük meg autónkat. Az acélgyűrű kevlárra cserélése részben megváltoztatja a gumik dinamikáját, és ebből egyes csapatok profitálhatnak. Csak azért, mert néhány riválisunknak problémái vannak, a Pirellinek nem kellene beavatkoznia, nekik kellene változtatniuk az autóikon.”
„Nekünk a futófelület leválásával sincs problémánk, mert így a levegő legalább a gumiban marad. Nem fogunk hozzájárulni egy ilyen változtatáshoz azért (sem), hogy a Pirelli jobb színben tűnhessen fel.” A Force India szerint egyébként is tesztelnie kellene a Pirellinek a módosított gumikat a bevezetés előtt.