A Mercedes zsinórban negyedik idei pole-ját szerezte meg a Monacói nagydíj időmérőjén az egész hétvégén végig domináló Nico Rosbergnek köszönhetően. A félig esős, félig száraz kvalifikáción a német pilóta édesapja, Keke Rosberg monacói győzelmének 30 éves évfordulóján lett az első, ami egyben sorozatban harmadik pole-ja is lett.
F1: Ha esik, ha fúj, tarol a Mercedes 1
F1: Ha esik, ha fúj, tarol a Mercedes 55


A Mercedes sikerét Lewis Hamilton második helye tette teljessé, Barcelona után újra övék a teljes első sor – kérdés persze, hogy mire lesznek képesek a versenyen. Most vasárnap kezükre játszhat, hogy Monacóban nagyon nehéz előzni.
Mögöttük a nem egészen versenyképes Red Bull a maximumot hozta Sebastian Vettel és Mark Webber 3-4. helyével, míg mögülük Kimi Räikkönen és Fernando Alonso kezdhet majd vasárnap délután.
A McLaren megint mindkét autójával a top10-be kapaszkodott.
Felipe Massa autóját nem sikerült összeszerelni az utolsó szabadedzésen történt balesete után, a brazil nem is indult, de a stewardok minden bizonnyal rajtengedélyt adnak majd neki, a bokszutcából vághat neki a versenynek.
Hogyan zajlott az időmérő?
Az utolsó szabadedzés és a kvalifikáció között megérkezett az eső Monte-Carlóba, így a kvalifikáció már vizes pályán, átmeneti (zöld) esőgumikon indult Monacóban. 
Räikkönen az utolsó edzéssel ellentétben nem ragasztotta le a James Hunt-grafikát a sisakján… Vettel ellenben cserélt, a vajszínű monacós darab helyett ezüstöt választott a kvalifikációra.
A Q1 elején azonnal kiesett a marussiás Jules Bianchi, a füstölő autóval a Massanet-ben húzódott félre a kivezető körön, amelyen Felipe Massa és Romain Grosjean nem is indult el, a Ferrarit és a Lotust még mindig szerelték a délelőtti baleset után.
A sárga zászlók percenként előkerültek, ahogy a pilóták újra és újra rontottak a kanyarokban, de baleset nem történt. A pálya száradásával folyamatosan, szinte minden befutónál javultak a köridők,  nagy kérdés volt, hogy az utolsó öt percre valaki megkockáztatja-e a száraz gumit.
Négy perccel a vége előtt Grosjean kigurult a pályára, Massának viszont nem maradt ideje. 
A ferraris brazil és Bianchi mellett a francia csapattársa, Max Chilton, a sauberes Esteban Guttierrez, a caterhames Cahrles Pic és meglepetésre a tapadással nagyon küszködő Force Indiá-s Paul di Resta búcsúzott, így az újonc Giedo van Der Garde idén először a Q2-be juttatta a másik Caterhamet.
A leggyorsabb egyébként a Monaco-specialista  Pastor Maldonado és Fernando Alonso volt.
A Q2 is átmeneti gumikon kezdődött, az aszfalt nem száradt fel, tovább szemerkélt, de az autók folyamatosan szárították a versenyívet, javultak az idők. 5 perccel a vége előtt van der Garde váltott elsőként szuperlágyra, majd mindenki követte a példáját.
A végeredmény az időzítésen és a tökéletes körön múlott. A párbajban végül Maldonado, van der Garde, Valtteri Bottas, Grosjean, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg vérzett el. Az élen Vettel, Räikkönen és Rosberg zárt.
A Q3-nak már mindenki szuperlágyon vágott neki, méghozzá azonnal, hogy az esetleg visszatérő csapadék előtt fusson egy biztonsági kört, miközben majdnem minden egyes befutóval javultak a körök.
A pálya végül a második nekifutásra is száraz maradt, gumispórolásról szó sem lehetett. A végső leszámolásnál mindenki kiment, utolsóként, az elvileg legkedvezőbb pillanatban Vettel gurult ki.
Az utolsó nekifutás előtt Rosberg és Hamilton állt az élen, és bár a Red Bull-ok utánuk érkeztek, nem tudták megfogni őket, ezért az ezüst nyilaknak sem kellett erőlködniük. Rosberg sorozatban harmadik, a Mercedes zsinórban idei negyedik pole-ját szerezte, Hamilton második helyével pedig a csapat Barcelona után újra elfoglalta a teljes első rajtsort.
Mögülük Vettel és Webber, Räikkönen és Alonso, Perez és Sutil, végül Jenson Button és az F1-es pályafutása során első ízben Q3-ban szereplő Jean-Eric Vergne indul majd.  
Monacói Nagydíj, időmérő edzés, Monte-Carlo, 2013.05.25.