A csapatok, pilóták és a nézők egy része az elmúlt egy-két évben, de főleg idén egyre hangosabban panaszkodik a Pirelli gumik minősége, a kerékcserék száma és az abroncsok állapota vagy épp a DRS által túl könnyűvé tett előzések miatt.
Monacóban a Renault márkanagyköveteként jelenlévő négyszeres világbajnok Alain Prost nem ért egyet a fentiekkel, szerinte hálát adhatunk, hogy ma ennyire látványos, akciódús és kiszámíthatatlan a sportág.
„Úgy emlékszem, hogy egészen a közelmúltig azért kritizálták a Forma-1-et, mert nem volt elég szórakoztató. Szóval szerencsésnek érezhetjük magunkat, hogy ma ilyen versenyek vannak. Az elmúlt pár évben csak a szezonzárón dőlt el a bajnoki cím sorsa.”
„Jövőre, az új motorok érkezésével talán több szó esik majd az erőforrásokról, a technikáról is, arról, hogy az F1 közelebb kerül az autógyártáshoz. De a show-t meg kell őrizni, fontos, hogy meglegyen a kiszámíthatatlanság. Én nem kritizálnám a mai helyzetet.”
Ami a csapatok és pilóták egyik fő kritikáját illetően, miszerint a gumispórolás miatt nem nyomhatják a határon a verseny alatt, a Professzor azzal érvelt, hogy a Forma-1-nek mindig is része volt a bizonyos tényezőkhöz való alkalmazkodás.
„Rendes körülmények között a pilóta képes 100 százalékon menni, de idén lágyabbak a gumik, így most kicsit nehezebb. A mi időnkben a fékekre, a sebességváltóra kellett vigyázni, figyelni kellett a fogyasztást, és természetesen a gumikat is. Persze akkoriban mások voltak a szabályok, volt olyan, amikor háromféle keverék volt, és keverni is lehetett őket. Néha keményeket használtam hátul és lágyakat elöl, ’81-ben Las Vegasban a futamon is időmérős gumikkal mentem az első tengelyen…”
„Szóval nehéz összehasonlítani a korszakokat, de annyi világos ebből, hogy mérnökként, versenyzőként minidig alkalmazkodni kell az adott szabályokhoz. Idén vannak panaszok, de valójában tavaly is hasonló volt a helyzet, a lényeg, hogy balesetek ne legyenek. Ezen kívül egyszerűen alkalmazkodni kell, mérnökként, pilótaként is – ilyen a Forma-1 természete.”