A Pirelli a tavalyi kevlárköpeny helyett acélt használ, ennek köszönhető, hogy a felette lévő futófelület több alkalommal is látványosan levált az abroncsokról. Tavaly mindegy volt, hogy a kevláros hátsó gumikat melyik oldalra szerelik fel, az acélköpenyesből viszont jobbos és balos is készül. Egyes csapatok gumivarázslata éppen abban rejlik, hogy szándékosan fordítva szerelik fel a gumikat, a kevlárszerkezetű gumikkal erről a trükkről biztosan le kellene mondaniuk.
Emiatt könnyen elképzelhető, hogy a kanadai teszt után Silverstone-ban sem jöhetnek az új gumik, mert a változtatáshoz továbbra is egyhangú jóváhagyásra lenne szükség a csapatok részéről. Úgy tudni, hogy hárman kitartóan ellenállnak.
„Nehéz ügy ez” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. „Olyan megoldást kellene találni, amely sportszakmailag igazságos, vagyis a lehető legkevesebb változatást kell végrehajtanunk. Mindenki ugyanannyi információt kapott a gumikról a szezon kezdete óta, igazságtalan lenne egyeseket túl drasztikus módosítással büntetni.”
A probléma abban rejlik, hogy amennyiben a montreali szabadedzéseken véletlenül esik, akkor nem lehet hasznos információkat szerezni a gumikról, így a Mercedes marad az egyetlen gárda, amely valós tudással rendelkezik az abroncsokról. Mert afelől senkinek sincs kétsége, hogy a titkos háromnapos teszten a kevlárszerkezetű gumikat is tesztelte a Pirelli, és az lényegében tök mellékes, hogy a Mercedes tudtával vagy anélkül. Lewis Hamilton és Nico Rosberg vannak olyan profik, hogy minden apró különbséget felismerjenek.
A megegyezésre azért lenne szükség, mert a Pirelli egyelőre nem játszotta ki azt az ütőkártyát, hogy biztonsági okokból módosít a gumikon.