Motorfejlesztési tilalom szabályba foglalását tervezi a Nemzetközi Automobil Szövetség az új V6-os turbókkal kapcsolatban. A jövőre bemutatkozó motorokat a tervek szerint 2018-ig nem lehet majd fejleszteni, a lépés célja természetesen a költségcsökkentés. De remek nyomásgyakorló eszköz is: ha jönnének még gyártók a 2015-ben csatlakozó Honda után, azoknak gyorsan kell dönteniük.
„A Honda éppen időben érkezett, mert az új motorok fejlesztését 2018-ig befagyasztják. Ha a gyártók túl sokáig várnak, csak korlázottan tudnak reagálni a problémákra” – írta az F1-szakértő Michael Schmidt. A hírek szerint a BMW, a Toyota, a Volkswagen-konszern két márkája, az Audi és a Porsche, valamint talán a Ford fontolgathatja a belépést, őket megsürgethetik a friss fejlemények.
„Most gyors döntésekre van szükség. Aki túl sokáig vár, azt megbüntetik a szabályok.” A tervezett befagyasztás válasz arra is, hogy a gyártók miért törekednek hosszú távú szerződések megkötésére partnercsapataikkal.