Az idény első versenyein előfordult gumihibák, futófelület-leválások miatt a Pirelli új, acél helyett kevlár öves hátsó gumikat készített, amelyeket pénteken a Kanadai Nagydíj első két edzésén tesztelhetnek majd a csapatok. 
Bár a Red Bull jóval drasztikusabb változtatásokért lobbizott, a keverékek nem módosulnak majd, csakis biztonsági jellegű fejlesztést végeztek. Persze vannak ellenzői ennek is, a Force Indiánál korábban azt mondták, hogy ők semmilyen változtatást nem akarnak jóváhagyni.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a hétvége közeledtével arról beszél, hogy szerinte sikerülni fog az új gumik bevezetése, a teszt meggyőzhet mindenkit.  
„Az edzéseken a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy az új gumik kívánnak-e valamilyen változtatást a beállítások, az autó balansza tekintetében. Utána pedig visszük a gumikat Silverstone-ba. A jelek arra mutatnak, hogy a csapatok mind elfogadják, hogy változtatnunk kell, és támogatják ezt.”
„Nyilván egyesek komolyabb változtatást szeretnének, mások meg semmit, de mindenki megérti, hogy a futófelület-leválásokat kezelnünk kell, mi pedig hisszük, hogy a megoldásunk egészen minimálisan befolyásolja majd csak a gumik teljesítményét. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy egyhangú a támogatás.”
„A csapatok kérték a kipróbálási lehetőséget. Mi bíztunk a gumikban, hiszen az elmúlt két idényben is ilyen öveket használtunk, tudjuk, hogy működik. Azonban teljesen érthető, hogy szeretnének tesztlehetőséget Kanadában, mielőtt bevezetjük az új gumikat Silverstone-ban.”
A Pirellinél azért elismerik, hogy nem lesz tökéletesen ugyanolyan az új hátsók viselkedése, ugyanis 5-10 fokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek majd az abroncsok, ami növeli majd egy kicsit az élettartamukat.