A Pirelli a korábbi futamokon látott futófelület-leválások miatt a Kanadai Nagydíjra új, módosított szerkezetű abroncsokat vitt tesztelésre, amelyeket a következő versenyen, a Brit Nagydíjon szerettek volna élesben is bevetni.
Több csapat azonban nem hajlandó elfogadni, hogy az idény közben változtatják meg a gumikat, így igen valószínű, hogy maradnak a régiek.
„Úgy tudjuk, hogy a Lotus nem fogadja el az új gumikat. Ha tényleg így van, akkor maradnak az eddig használtak. Lehet, hogy így lesznek még négykiállásos versenyek, de mit tehetünk? Vagy minden csapat rábólint a módosításra, ami valószínűtlennek tűnik, vagy más megoldást kell keresnünk” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Az idő előrehaladtával tovább dolgoztunk, több módon is teszteltünk a gyárban, szimulálni tudtuk a futófelület-leválásokat. Kidolgoztunk egy gyártási módosítást, egyszerűen fogalmazva egy ragasztót, ami növeli a komponensek összetartását. Újra beszélünk majd a csapatokkal és hétfőn döntünk.”
Hembery a montreali hétvégén egyébként újra meglebegtette a Pirelli év végi kiszállását, lehetetlennek érzi a szállító szerepét.
„Kiszállhatunk, ha nem tesztelhetjük az új gumikat még az idény kezdete előtt. Nem dolgozhatunk vakon. Szeptember 1-jére le kell fixálnunk a jövő évi gumispecifikációkat, de egyelőre még azt sem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Úgy véljük, hogy a 2014-es gumiknak szélesebbnek kellene lenniük, de nem tudjuk, mennyivel.”
„Idén, a tesztek hiánya miatt jöttek ezek a futófelület-leválások, és mivel nem tesztelhetünk rendesen, pályán, így kénytelenek voltunk a laborban kikísérletezni valami megoldást.”
„Nem akarunk még egy ilyen szezont. Az F1-es szerződésünk lejár az év végén. Hogy lesz-e a Forma-1-nek gumija? Nem tudom, de ez nem is a mi bajunk. Ki tudja, lehet, hogy találnak olyan szállítót, amely hajlandó vakon dolgozni.”