A Pirelli a Spanyol Nagydíj után elismerte, hogy nem megfelelő, túl könnyen kopó gumikat gyártott 2013-ra, ezért a Kanadai Nagydíjra változtat majd a keverékein.
Mivel az ilyen módosításhoz a csapatok egyhangú jóváhagyása kellett volna, az olasz gyártó végül csak biztonsági jellegű változtatást tett, azonban a Montrealban végül csak tesztelt új, kevláröves abroncsok silverstone-i bevezetését is megvétózta néhány alakulat.
A Pirelli ezután mindössze annyit tehet, hogy más ragasztó segítségével igyekszik kiküszöbölni a futófelület-leválásokat, de a cég motorsportfőnöke előre figyelmeztet, hogy ezzel a kopás kérdését nem rendezték, akadhatnak még négykiállásos versenyek.
„19 pálya van az idei naptárban, sok eltérő tényező. Néha a konzervatívabb megoldást választjuk majd, néha viszont elmegyünk a határig a kínálattal, ha a pálya azt követeli meg. Az idő múlásával a csapatok is egyre jobban kezelik a gumikat, az előző években is láttuk, hogy az elején még zavaros viszonyok nagyjából Magyarországra már rendeződtek” – kezdte Paul Hembery.
„De úgy gondolom, hogy lesznek még nehéz futamok. Most jön Silverstone, ha ott meleg lesz, akkor húzós verseny lehet a gumik szempontjából” – utalt arra, hogy a Brit Nagydíjra így is a legkeményebb párosítást viszik, nincs tovább.
„Szóval valószínűleg lesznek még négykiállásos futamok, amit mi sem akartunk. De ehhez változtatnunk kellett volna a kemény keveréken, amihez viszont az összes csapat beleegyezése kellene, ez pedig nem lesz meg.”
„Ha ezt kérik, mi bármikor meg tudjuk csinálni, de ha jön valami négykiállásos verseny, azt üzenem a nézőknek, hogy kitartás, bírjanak pár futamot! Ha az átlagot nézzük, a célunk a két kiállás versenyenként.”