Úgy tűnik, lassan rendeződik a Pirelli F1-es jövője, a gumipanaszok, a tesztelés hiánya és a mercedeses botrány ellenére sem távozik az olasz gyártó. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyan még nem hosszabbított szerződést a milánói céggel, de valószínű, hogy hamarosan az is sorra kerül.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery kedden a Gazzetta dello Sportnak félhivatalosan bejelentette a maradást: „A csapatok túlnyomó többségével már megkötöttük a szerződést, két héten belül pedig minden alá lesz írva. Szóval maradunk a Forma-1-ben.”
Ezzel együtt persze a gondok nem múlnak el egy csapásra, a csapatok ilyen-olyan okokból kritizálják a Pirellit, kinek túl lágy, kinek túl kemény az olasz gyártó terméke. Az FIA-elnök, Jean Todt sem rajong a milánóiakért, nyílt titok, hogy a Michelint szeretné újra az F1-ben látni.
A 2006 végén távozott francia cég eddig hallgatott, de a motorsportfőnök, Pascal Couanson a svájci Speed Weeknek most megerősítette, hogy nem kizárt az újabb F1-es szerepvállalás, igaz, csak bizonyos feltételek mellett.
„Nem, nem zárjuk ki. Mi is ebben a világban élünk, számunkra is világos, hogy a megjelenés tekintetében semmi sem mérhető a Forma-1-hez. És persze technológiai szempontból is nagyon izgalmas” – mondta a szakember.
„Hajlandóak lennénk leülni és javaslatokat tenni. Például arról, hogy mit gondolunk a legjobb aránynak a show és a technikai kihívás között. Mondhatnánk például, hogy változtassunk az F1-es gumik méretén. Ma 13 colos gumik vannak, de az számunkra nem érdekes. 18 colos gumik, az mindjárt más! Aztán például egy mindössze hét kört bíró abroncsot is nehéz zöldként eladni.”
„Csak akkor érdekelne minket az F1, ha értelmes szabályok vonatkoznak a gumikra. Az nem elég, hogy megmentőként megérkezünk, de ha van más lehetőség, akkor miért ne?”