A Mercedes-ügyben sokan szigorú büntetést vártak, de a csapat végül megúszta figyelmeztetéssel és az ifjoncteszttől való eltiltással, hogy a Spanyol Nagydíj után 1000 kilométert tesztelt a Pirellivel. Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint az ügy is bizonyíték arra, hogy hatalmas káosz van a tesztszabályok körül, az FIA kezéből kezd kicsúszni az irányítás. Ezért jó lenne, ha rendet tenne valaki, szigorúbb szabályokra van szükség.

„Az FIA szerencsére már vizsgálja az egész témakört, nem csak a mi konkrét ügyünket” – mondta Brawn. „Ott vannak például a forgatási napok – el tudja nekem magyarázni valaki, hogy ezeken mit csinálnak a csapatok? Ez az egész tesztelősdi elcsúszott az évek alatt, jelentős pontosításokra van szükség, hogy mindenkinek tiszta legyen a kép.”

„Az FIA most él a lehetőséggel, és tisztázza a kötelezettségeket. Jövőre, mondjuk, pont egyszerűbb lesz a helyzet, mert lesznek teljes, legális tesztnapjaink.”

Ahogy a Mercedes tárgyalása után jelezték, az FIA az ügy kapcsán meg is kezdte a tesztelés ellenőrzöttebb mederbe terelését, írja a brit Autosport és a német Auto Motor und Sport is.
Úgy tudni, a Pirelli csapatonkénti 1000 km-es kerete ezután is használható lesz, akár 2013-as autóval is, a lényegi szempont, hogy a tesztet a gumigyártó szervezze és fizesse. A Pirellinek emellett előzetesen meg kell küldenie a tesztprogramot az FIA-nak jóváhagyásra.
Ha zöld utat kap a teszt, akkor az FIA és a rivális csapatok is megfigyelőket küldhetnek rá.
Az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting emellett e-mailben arra hívta fel a csapatok figyelmét, hogy tesztelés esetén legalább két héttel előbb tájékoztatniuk kell az FIA-t a teszt céljáról, menetrendjéről, a használni kívánt autóról és az azt vezető pilóták személyéről.