A Lotus ugyan nagy fejlesztési csomaggal készült a Brit Nagydíjra, de a csapat semmit sem lépett előre a kvalifikációs teljesítmény tekintetében: Romain Grosjean a 8., Kimi Räikkönen csak a 9. lett. A pilóták kihoztak mindent az autóból, innen csak a jobb versenytempóban reménykedhetnek.
„Szoros volt az időmérő a két autónk között, szóval úgy gondolom, kihoztunk mindent a járgányból, amit ma lehetett. Nem ideális, jobb lenne előrébb lenni, de ez van. A versenytől jobb eredményt várunk ennél. Általában így is szokott lenni, reméljük, holnap is ez lesz a helyzet” – mondta Räikkönen.
A csapat vezető pályamérnöke, Alan Permane reméli, hogy vasárnap délután derült lesz az idő, kellene a meleg az autónak.
„Tulajdonképpen örülök, hogy mindkét autó bejutott a top10-be, de nyilván ennél azért többet reméltünk. A két gumikeverék nagyjából ugyanolyan gyors, dilemmában is voltunk, hogy ne adjuk-e a keményet Romainnek a Q3-ban, mert jól ment vele a Q1-ben is. Amúgy mindkét gumi jól bírja a silverstone-i kihívásokat, bőséges kombinációs lehetőségek vannak a stratégiát illetően.”
„Ahogy a legtöbb csapattag, úgy az E21-es is a melegebb időt szereti. A borús idő jelentős hőmérséklet-csökkenést jelent, szóval egyértelműen derűs időt és melegebb aszfaltot szeretnénk holnapra.”
A Lotusnak egyébként pár nap alatt át kell majd építenie az autót, ugyanis a panasza után az FIA megvizsgálta az E21-es összekötött első és hátsó felfüggesztését, és megállapította, hogy az enstone-i csapat szabályértelmezése helytelen volt, a maximális három helyett négy különálló elemből áll a megoldásuk.
Konkrét technikai szabálysértést nem mondtak ki, erre a hétvégére nem jár szankció, de a jövő heti Német Nagydíjra módosítani kell. Az Autosport lotusos forrásra hivatkozva azt írja, hogy az átépítés viszonylag jelentéktelen munka lesz, és elvileg nem befolyásolja az autó versenyképességét.