F1: Életveszélyes a gumihelyzet? 1
F1: Életveszélyes a gumihelyzet? 79

Lewis Hamilton nagy eséllyel megnyerhette volna a Brit Nagydíjat, ha a 8. körben nem robban le a bal hátsó gumija. Ő volt az első, de messze nem az egyetlen, akivel ez történt, később Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez Pirellije is így adta meg magát.
A futam után a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda „életveszélyesnek” nevezte a gumikat, és a végül negyedikként beérő Hamilton is keményen kritizálta a helyzetet:
 
„A biztonság a legfőbb kérdés, ez így elfogadhatatlan. Ott volt a gumitesztünk, igyekeztünk javítani a gumikat, így négy durrdefekt elfogadhatatlan. Ennél sokkal biztonságosabb gumit teszteltünk, nem tudom, miért nem azt használjuk. Csak akkor lépünk valamit, ha valaki megsérül?! Az FIA-val felesleges is tárgyalni, ha maguktól nem lépnek semmit, az önmagáért beszél.”
Hamilton valószínűleg arra utalt, hogy a versenyzők szervezete, a GPDA már hetekkel ezelőtt levélben jelezte az FIA-nak a biztonsági aggályait, a felügyelőszervezet azonban, tartva magát a szabályokhoz, eddig nem lépett közbe, a csapatok teljes egyetértése híján nem kerültek pályára élesben az újabb, javított gumik. 
A volt csapattárs, Jenson Button is hasonlóan bosszúsan nyilatkozott a futam után, kiemelte, hogy mennyire veszélyes a leszakadó gumi – Kimi Räikkönennek jutott pár darab Vergne abroncsából, és Fernando Alonso is csak a refelxeinek köszönhette, hogy nem kapta telibe Perez bal hátsóját.  
„Öt gumi szállt el a hétvégén (Pereznek már az utolsó szabadedzésen is volt egy esete – a szerk.), ez komoly probléma, valamit tenni kell. Emiatt nem vezetünk másképp, de azért aggasztja az embert. Defekt 300-nál, ahogy Checóval történt, ez így nincsen jól. Nem is csak az autóban ülő pilótára jelent veszélyt, hanem a többiekre is. A követőket fémet is tartalmazó gumidarabok találják el. Ez így nem mehet tovább. Nem kell ezt ragozni, mindenki számára világos.”
Alonso kiemelte, hogy szerinte nem a kerékvetők okozták a problémákat.
„Pereznél nagyon ijesztő volt, nagy mázlim volt, talán egy centivel kerültem el a gumiját. De nem a kerékvetők miatt volt ez. Hogy őszinte legyek, én nem kerültem őket, nem is lehetséges, amikor versenyzünk, ennyire nem lehet figyelni a kanyarkijáratokban. És amúgy is,  már 12 éve versenyzek, és sosem volt még ilyen gond Silverstone-ban. Nyilvánvalóan gond van, de a megoldást mi sem tudjuk, ez a Pirelli dolga.”
Az egyik „áldozat”, Massa így beszélt:
„Fantasztikusan rajtoltam, nagyon jól mentem, a 3-4. helyen jártam, amikor megtörtént az a nagyon veszélyes eset. De nem csak velem, másokkal is. Hirtelen az utolsó helyen találtam magam, pedig ma a dobogón végezhettem volna. De mindent egybevetve nem mondhatom, hogy elégedetlen vagyok a 6. hellyel, azonban a gumihelyzet elfogadhatatlan. Ilyen sebességnél nagyon veszélyes és az elrepülő darabok természetesen másokat is veszélyeztetnek.”
Az FIA elnöke, Jean Todt „beidézte” a Pirellit az F1-es csapatvezetőkből álló, Charlie Whiting elnöklete alatt működő F1-es bizottság ülésére, a Nürburgringre.