Míg tavaly az igazi nagycsapatok mögött a Sauber volt a „best of the rest”, az akkor győzelmek közelébe is jutó svájci alakulat idén csak vergődik.
A merész tervezésű C32-es versenyképtelen, és nyolc versenyhétvége után sem látható érdemi fejlődés. A veterán svájci szakújságíró, Roger Benoit úgy tudja, nem is folyik az autó idei fejlesztése.
„Pénzügyi okokból leállt az autó fejlesztése” – írta a Blickben, hozzátéve, hogy csapatnak jelentős tartozásai vannak, és talán a főtervező, Matt Morris is emiatt menekült a McLarenhez.
A német Bild ezt azzal egészíti ki, hogy információik szerint Nico Hülkenberg május óta nem kap fizetést.
Benoit elárulta, hogy a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn még februárban arról beszélt neki, hogy az idény közepére másképp fest majd az autó, de a várt szponzor még mindig nem érkezett meg.
„Jó ideje tárgyalunk már egy potenciális partnerrel. Azonban a dolog sokkal lassabban alakul, mint gondoltuk, de azért sínen vagyunk” – ismerte el Kaltenborn.
Úgy tudni, hogy a lehetséges szponzor az orosz földgázcég, a Gazprom lehet, amely nemrég a Sauberrel partnerségben lévő Chelsea fociklubhoz is csatlakozott.
Benoit egyenesen nekiszögezte a kérdést Kaltenbornnak, hogy a csapat ott lesz-e a rajtrácson a szezon végén is, amire a főnök asszony így felelt: „2010 óta mindig ezt kérdezgetik tőlünk. Jelenleg nehéz időszakon megyünk keresztül, de végig fogjuk csinálni 2013-at.”