Charlie Whitingnak, az FIA versenyigazgatójának sincsenek kétségei afelől, hogy jövőre komoly lassulás lesz. „Arra számítok, hogy a köridők két-három másodperccel lesznek gyengébbek” – mondta Whiting. „A V6-osok a turbóval és a hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerrel erősebbek lesznek ugyan a mostani motoroknál, de ez egy nagyon-nagyon összetett kérdés, a nyomatékszabályzás is eléggé bonyolult lesz.”
„A takarékoskodás lesz a kulcs. Csak hogy tisztázzuk, szerintem olyan nem lesz, hogy az autókból kifogy majd a benzin, mert nincs megkötve, hogy mennyi üzemanyagot lehet tankolni. Az egy verseny alatt felhasználható mennyiség van maximalizálva.”
„Sokat változik a szárnyak kialakítása a légellenállás csökkentése miatt. A légellenállásból muszáj faragni a takarékoskodáshoz, bele kell férni a versenyenkénti százkilós benzinkeretbe. Az átfolyást is korlátozzuk, 100 kg/óránál több üzemanyagot semmilyen körülmények között nem lehet elégetni, ezt az FIA műszerei ellenőrzik majd.”