A Mercedes egyik szeme sír, a másik nevet, hiszen a hazai pályán, a gyár dolgozói és vendégei előtt a csapat maga lökte ki az egyik fő esélyesnek számító hazai pilótáját, Nico Rosberget a versenyből (azt hitték, elég a meglévő köridő a továbbjutáshoz – a szerk.), de a német Q2-es kipottyanását ellensúlyozta Lewis Hamilton pole-ja.
Az angol meglepetésre lett az első, ugyanis az edzések után végig arra panaszkodott, hogy nem érzi az autót – az új beállítások mellett talán az időmérő edzésen tapasztalt melegebb idő és a csendesedő szél is segített neki.
Sebastian Vettelnek nem lett meg a hazai pole, de a Red Bull nem vallott szégyent a 2-3. hellyel.
A Lotus javított az időmérős tempóján, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean is előrébb végzett a szokásosnál (4-5.), a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo pedig ügyesen dolgozik azon, hogy megörökölhesse Mark Webber helyét, sorozatban harmadszor jutott a top10-be az időmérőn.
A Ferrari nem erőlködött, a pilótáik már a versenyre készültek és lágyabb helyett a keményebb keverékű gumikkal futottak ki a pályára, vasárnapra spórolva. Massa (7.) újra jobban kvalifikált Alonsónál (8.).
A top10 végébe Jenson Button és Nico Hülkenberg fért be, és a 11. Rosberggel együtt a szabad gumiválasztásra hajtanak vasárnap, mért kört nem futottak a Q3-ban.
Így zajlott az időmérő
Száraz, részlegesen felhős időben indult a Q1 a Nürburgringen. A hétvége addigi legmelegebb körülményei mellett azért nem volt könnyű a munka, ugyanis a felhők miatt az aszfalt hőmérséklete 42-38 fok között ingadozott a különböző szakaszokon.
Az első szakaszban a nagyok közül elsőként a Ferrari küldte ki a pilótáit a gyorsabb, lágy keveréken, majd a Lotusnál is ezt tették. Alonso, majd Räikkönen az élre is ugrott. A Red Bullnál és a Mercedesnél a közepes keveréken is megfelelő biztonsági kört tudtak futni.
Az utolsó előtti körökön a mclarenes Sergio Perez küszködött az első 16-ba jutással, miközben Massa megfutotta a leggyorsabb kört.
A mexikói végül a 14. helyre kapaszkodott, a két kiscsapat négy pilótája mellett a 600. nagydíját „ünneplő” Williams két versenyzője, Valtteri Bottas és Pastor Maldonado búcsúzott.
A Q2 közepén először Hamilton és Rosberg mutatta meg, mit tud, a Red Bullnál sokáig kivártak, az utolsóként léptek pályára. Vettel azonban elsőként be is nézett az 1:30-as határ alá, Webber pedig csak egy kis hiba miatt nem hozott hasonló eredményt.
A végén Alonso és Massa lépett az első helyre, miközben Kimi Räikkönen a továbbjutásért hajtott. A finn felugrott a második helyre, ez azonban az egyik pole-esélyes, Nico Rosberg kiesését hozta. A csapatnál elszámolták magukat, nem küldték ki a németet a végén, csak a garázsból figyelte, ahogy a második szakaszban véget ért az időmérője.
Meglepetésre a két Force India sem jutott tovább, szintén búcsúzott a két mexikói, Esteban Gutierrez és Sergio Perez, valamint a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne.
A Q3 első fordulóját Hamilton „nyerte”, igaz, csak 82 ezredet adott Vettelnek. A ferrarisok kivártak, így a végére maradt a pole sorsának eldöntése.
Alonsoék végül nem szálltak harcba az elsőségért, a versenyre, a vasárnapi rajtra koncentrálva a lassabb, közepes keveréken mentek ki. Button is ugyanígy tett.
A hajrában Vettel állt az első helyre, de Webber és Hamilton is jobb részidőkkel közelített. Az ausztrál egytizeddel elmaradt a csapattársától, Hamilton viszont ennyit javított, így valamelyest kiköszörülte a rosberges csorbát.
Hamilton pályafutása 29., második mercedeses pole-ját szerezte, a Mercedestől ez már az idei ötödik kvalifikációs siker az évben.
Az első soron tehát Hamilton és Vettel osztozik, mögöttük Webber és Räikkönen, Grosjean és a megint nagyot villantó Ricciardo, Massa és Alonso, és végül a Q3-ban mért kört nem teljesítő Button és Hülkenberg áll majd a rajtrácson.
A Német Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Német Nagydíj, kvalifikáció, Nürburgring, 2013.07.06.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- Mercedes AMG Petronas
- 1:29,398
- 14
- 2
- Sebastian Vettel
- Infiniti Red Bull Racing
- 1:29,501
- 14
- 3
- Mark Webber
- Infiniti Red Bull Racing
- 1:29,608
- 14
- 4
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- 1:29,892
- 15
- 5
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- 1:29,959
- 16
- 6
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- 1:30,528
- 16
- 7
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- 1:31,126
- 17
- 8
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- 1:31,209
- 15
- 9
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- idő nélkül
- 16
- 10
- Nico Hülkenberg
- Sauber
- idő nélkül
- 13
- 11
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- 1:30,326
- 10
- 12
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- 1:30,697
- 18
- 13
- Sergio Perez
- Vodafone McLaren Mercedes
- 1:30,933
- 16
- 14
- Esteban Gutierrez
- Sauber
- 1:31,010
- 17
- 15
- Adrian Sutil
- Sahara Force India
- 1:31,010
- 15
- 16
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- 1:31,104
- 12
- 17
- Valtteri Bottas
- Williams F1 Team
- 1:31,693
- 8
- 18
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- 1:31,707
- 6
- 19
- Charles Pic
- Caterham F1 Team
- 1:32,937
- 8
- 20
- Jules Bianchi
- Marussia F1 Team
- 1:33,063
- 9
- 21
- Giedo van der Garde
- Caterham F1 Team
- 1:33,734
- 8
- 22
- Max Chilton
- Marussia F1 Team
- 1:34,098
- 9