A Német Nagydíj legcsúnyább incidense egyértelműen Mark Webber elszúrt kerékcseréje volt, amelynek során egy operatőr meg is sérült, de a marussiás Jules Bianchi esete sem volt hétköznapi.
A francia újonc autójában a 23. körben elszállt a motor, a Marussia füstöt és lángokat okádva húzódott félre. Bianchi gyorsan kiszállt, majd észbe kapott, visszament, és az előírásoknak megfelelően helyére tette a kormányt, ezzel részéről le is tudta a dolgot.
Az autó maga azonban nem nyugodott, megindult hátrafelé, keresztben átgurult a pályán és végül a túlsó oldalon egy alászoruló hirdetőtábla állította csak meg. A Marussiánál azt mondták, az eset nem Bianchi hibája volt.
„Láthattuk, hogy csúnyán eldurrant a motor, teljesen váratlan volt, mi sem láttuk előjelét. Elég bosszantó volt, ugyanis épp előtte sikerült a két Caterham elé kerülni, kezdett jól alakulni a verseny” – nyilatkozta a Marussia sportigazgatója, Greame Lowdon.
„Jules azonnal félrehúzódott, az autó üresben volt, amikor megállt, aztán a kormányt is visszatette, ahogy kell. Ott volt egy marshal is az autónál, amikor távozott, a járgány pedig egy helyben állt. Jules nem tehetett többet. A motor elszállt, nem is tudta volna sebességbe tenni. A pálya jellege okozta a dolgot – dimbes-dombos. Nyilván senki nem szeretne ilyesmit látni, de előfordul.”
A versenybírók is a Marussia álláspontján voltak, fel sem merült Bianchi felelőssége az elszabadult autót illetően.