A Hungaroringen a jelenlegi Forma-1-es mezőny legeredményesebb tagja Lewis Hamilton, az angol korábban háromszor győzött már nálunk a McLarennel, szombat délután pedig meglepetésre a Mercedesszel is megszerezte a pole-t.
Az első rajtkocka fél győzelem a Hungaroringen, de ezúttal a többi körülmény nem kedvez Hamiltonnak. A Mercedes kénytelen volt kihagyni a múlt heti tesztet, így csak a Hungaroringen kezdett ismerkedni az új gumikkal, amelyek a délutánra jósolt 37-39 fokos hőségben, az 50 fok fölé melegedő aszfalton mindenképp extrém terhelést kapnak majd, az ezüst nyíl pedig különösen nem kezeli jól az abroncsokat hosszabb távon.
„Nehéz délután lesz ez mindenkinek. Rekordhőséget jósolnak, nagy kihívás lesz. Emellett ez lesz az első verseny az új gumikon. Pénteken már képet kaptunk róluk, majd meglátjuk, hogy viselkednek a futamon. Még senki nem versenyzett ezekkel a gumikkal, nem tudjuk, mire számítsunk, de azért voltak biztató jelek pénteken. Ha sikerül elcsípnünk a megfelelő beállítást, akkor más lehet a helyzet, mint az idény korábbi részében” – mondta óvatosan a Mercedes csapatfőnök, Ross Brawn.
A Pirelli szerint a gumik bírni fogják a meleget, de mindenképp nagy hangsúlyt kap majd a stratégia:
„A meleg miatt még fontosabb lesz a kopás kezelése. A szimulációk alapján két vagy három kiállást várhatunk, de a hőség inkább a három felé billentheti ezt. De azt is láttuk, hogy egyesek másképp álltak az időmérőhöz, a közepes keveréken rajtolnak, és ezzel talán pozíciókat nyerhetnek, mert itt nehéz előzni” – mondta a gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Feltehető, hogy Hamilton három kiállásra kényszerül, a nagy kérdés, hogy mások, például a gumikímélő és a melegben versenyképes Lotusban ülő Romain Grosjean és Kimi Räikkönen bírják-e kettővel.
A Pirelli jó néhány potenciálisan nyerő stratégiát elképzelhetőnek tart a 70 körös futamon. Két kiállás mellett a lágy-közepes-közepes kombinációval a 14. és a 42. körben lehet érdemes cserélni, míg ha valaki bevállal egy harmadik bokszutcai látogatást, akkor a körönként 1,5 másodperccel gyorsabb lágyakból (sárga) kell többet használnia: lágy-lágy-közepes-közepes sorrendben, cserékkel a 13., 26., és 48. körben.
A közepes keveréken rajtolók számára a két kiállás lehet az ideális – először a 28. körben kell felvenni egy újabb szett fehér jelölésű abroncsot, majd a végén, az 56. körben megejtett újabb csere után kell lezavarni egy 14 körös lágy gumis hajrát.