Jövőre alaposan megváltozik a Forma-1, teljesen új autókat kell építeni, ez pedig a szokásosnál is több időt vesz igénybe. Emiatt az első, januári tesztet eltolják egy héttel, hét extra napot adva a mérnököknek az utolsó simítások elvégzésére.
Eredetileg január 20-án tartották volna az első négynapos tesztet a spanyolországi Jerezben, Magyarországon állapodtak meg a csapatfőnökök az egyhetes csúsztatásról. Arról is egyezség született, hogy az új idény előtt két, szintén négynapos teszt lesz még a Közel-Keleten, de nem tudni, hogy Abu-Dzabiban, Bahreinben vagy Dubajban.
Noha jelenleg Dubaj tűnik befutónak, egyes vélemények szerint az itteni teszteken nem sok mindent lehetne kideríteni a gumikról és motorokról. A Pirelli is beszállt egy kéréssel, az olaszok azt szerették volna, ha Jerez után a franciaországi Paul Ricardon tartanak egy vizes pályás tesztet, de a csapatok nagy része nem lelkesedett igazán az ötletért. Jobb ötletnek tartják, ha valamelyik jerezi nap utolsó néhány óráját áldozzák fel erre a célra.
Magyarországon annyi derült ki az új idényről, hogy Bernie Ecclestone még mindig sakkozik a helyszínekkel, de biztosnak tűnik, hogy az első verseny március 16-án lesz Ausztráliában. Volt arról szó, hogy esetleg Bahrein lesz az idénynyitó, de Ecclestone végül másképp döntött.
India és Korea helyzete bizonytalan, a kanadai és a New Jersey-i futam pedig egymás után következhetnek június 8-i és június 22-i időponttal (június 15. Le Mans-é).