A Sauber még nem lélegezhet fel, korántsem biztos ugyanis, hogy a titokzatos orosz befektetők megmentik a csapatot. Egyelőre nem lesz pénzeső, a kormányközelinek mondott befektetők első körben csak a legsürgősebb adósságokat rendezik, a belengetett félmilliárd dollár kifizetéséről szó sincs.

A nagyon sürgős tartozások körülbelül tízmillió eurót tesznek ki, bizonytalan ideig maximum ennyi pénzre számíthat a csapat. Ráadásul az egész üzlet, amelynek részleteiről folyamatosak a tárgyalások, összedőlhet, ha a 17 éves Szergej Szirotkin nem kapja meg a szuperlicenszet az FIA-től. „Amíg ez nem történik meg, csak a régen lejárt tartozásokat fizetik ki a befektetők” – írta a Die Welt.

Kulcsszerepet játszik az ügyben a Ferrari is, amely még szintén nem kapta meg a 19 millió eurót a Saubertől az idei motorokért. Állítólag már egy ultimátum is érkezett Maranellóból: ezen a héten kilencmillió eurót kellene kifizetni, ellenkező esetben a Belga Nagydíjra nem kap motort az istálló.

A Ferrari attól fél, hogy az oroszok nem a legtisztább szándékkal érkeznek, és hogy a motorok szétszerelésével titkos információk juthatnak orosz cégek birtokába. „Még csak a folyamat elején járunk, nem gondolunk arra, hogy bármi rosszul sülhet el” – hűtötte a kedélyeket Monisha Kaltenborn csapatfőnök.

„Minden rossz hír puszta spekuláció, arról meg szó sincs, hogy minden egyetlen pilótán múlna. Az igaz, hogy eddig nem kommunikáltunk mindent, de ez nem ad elég okot a találgatásokra. Korábbi együttműködéseink, például a Petronas példájából tudjuk, hogy mennyi apró részletet kell letárgyalni.”