F1: Lehet még bajnok Räikkönen? 1
F1: Lehet még bajnok Räikkönen? 103

Kimi Räikkönen tökéletes eredménnyel, futamgyőzelemmel nyitotta a 2013-as Forma-1-es szezont, majd utána Kínában, Bahreinben és Barcelonában is második lett. 
Monacóban, Kanadában és Silverstone-ban kisebb hullámvölgy következett, az addigi 4 pontos hátránya több mint megtízszereződött Sebastian Vettelhez képest, azonban a Német Nagydíjon, és nálunk, a Hungaroringen újabb két második helyet zsebelt be. A hátránya jelenleg 38 pontos az éllovas némethez képest, és nem is igazán bízik abban, hogy idén bajnok lehet. 
„Azt hiszem, tényleg javultunk, de mindig többet szeretnénk. Elégedett voltam az autóval a futamon, de nyilván rossz rajthelyről indulva egy ilyen pályán nehéz nagyot előrelépni. Sikerült két kiállással végigmenni, örülhetünk a futamnak, de azért vagyunk itt, hogy győzzünk, ha továbbra is csak másodikok-harmadikok vagyunk, ahogy már annyiszor idén, akkor az nem lesz elég a bajnoki címhez” – mondta a Magyar Nagydíj után.
Ami az augusztust, és a hónap végén következő Belga Nagydíjat illeti, így beszélt a háromszoros spái győztes finn:
„Valószínűleg nem megyek (Enstone-ba a nyári szünetben), nem én tervezem az autót, szóval nem lenne sok hasznom lenne ott. Spa? Nem is tudom. Másféle pálya, tavaly pedig nem voltunk valami erősek ott, de azt hiszem, mostanra tudjuk miért, és az idei autónk is versenyképesebb. Majd meglátjuk!”
A fentiek ellenére a csapatfőnök, Eric Boulier úgy gondolja, hogy még valódi esélyesek a címre.
„A fő, hogy meglegyen a tempó. Lesznek még pályák, ahol egy kicsit küszködni fogunk, de meggyőződésem, hogy nagyjából egyenletesen teljesíthetünk és minden hétvégén küzdhetünk a dobogóért. Ez már jó a konstruktőri bajnokság szempontjából, aztán ha sikerül megint ilyen lendületet adni Kiminek, mint most, és minden hétvégén a Red Bull előtt végezni – na jó, egy kicsit álmodozom! – akkor sikerülhet!”
„Spában jók lehetünk majd. Monza eléggé gyedi helyszín, alacsony leszorítóerejű csomagot kíván. Lehet, hogy ott is jó versenyünk lesz, hiszen minél kisebb a leszorítőerő, annál jobban terhelődnek a gumik, a mi autónk jellege pedig előnyös ezen a téren.”