1. Jól áll neki a gorilla jelmez – Kimi mindig híres volt önfejű természetéről. Őt nem érdekli, ha csapata dollármilliókat veszít, mert sérülése miatt kénytelen kihagyni pár futamot. Egyszerűen hajtja a vére, ezért 2007-ben, mindenki tudta nélkül, gorillajelmezben indult egy helyi csónakversenyen.
2. Tudja mit csinál – Ezt talán ragozni sem kell, A 2012-es szezon magasan legszórakoztatóbb rádióbeszélgetését is neki köszönhetjük, azóta tudjuk, hogy Kimi versenymérnökének láblógatás az élet, felesleges tanácsokkal, adatokkal tömnie pilótáját, ő tudja mit csinál!
3. Brutálisan őszinte – Vettel diplomatikusan csűri-csavarja a szavakat, Alonso összeszorított foggal dühöng ha kényes kérdést kap, ellenben Raikkonen rágódás nélkül önti mondatokba mondanivalóját, legyen szó előzésről, vagy a klotyóban töltött percekről.
4. Mindent imád ami benzint éget – Nyilván ez szinte az összes pilótáról elmondható, de azért kevesen hagyják ott a mezőny legnagyobb hírű istállóját azért, hogy a rali-világbajnokság mezőnyében tébláboljanak. A finn pilótát viszont vonzotta a WRC, ezért belevágott. Esett-kelt, de nyakamat rá, hogy jól érezte magát, és úgy tűnik, neki csak ez számít.
5. Buliban nem ismer tréfát – Igen, igen a jó öreg pletyka: KIMI EGY ALKESZ! Pedig nem bulizik többet, mint átlagos kortársai, csak az F-1 mezőnyben tűnik kakukktojásnak, hogy néha elcsúszik a szeszen. Nem vesz fel felesleges álszent pózokat, ahogy minden másban ebben is őszinte, saját magát adja.
6. Magasról tesz a sajtóra – Orr alatt elnyammogott félmondatai között igazi aranyköpések bújnak meg, ha pályafutása végén kiadnak egy Räikkönen összest, garantáltan viszik majd mint a cukrot.
7. Látszatra sohasem izgul – A Jégember becenév nem véletlen, Kimi ha nyer, ha veszít sosem ereszt el egy félszeg félmosolynál többet, legyen akármilyen forró a helyzet, arca javarészt merev jégtömbre emlékeztet.
8. Piszkosul gyors, és kiegyensúlyozott pilóta – Az elmúlt 15 év legnagyobb tehetsége, 23 együléses autóban töltött futam után robbant be a Forma-1-be, tehát nem mondhatjuk, hogy kifejezetten célszerszámnak tenyésztett kamaszként érkezett volna. Ennek ellenére töretlen sikerrel szerezte a pontokat, a Schumacher úthenger évei alatt többször állt dobogón, sőt nyert is, de a csúcsra a Ferrarival ért fel a 2007-ben szerzett világbajnoki címmel. Ennek ellenére úgy tűnik, igazi helyét a Lotus csapatánál találta meg, ahol eddig elképesztően teljesít, futószalagon dobogón végez, és a 2012-es Bahreini futam óta minden esetben hozott pontot a csapatnak!