Az új fejlesztések annyira nem működtek az utóbbi versenyeken, hogy a Ferrari kénytelen volt visszaállni korábbi alkatrészekre, amelyek lassabbak ugyan, de legalább megbízhatóan működnek. A Ferrari maranellói szélcsatornájában még tart a felújítás, a csapat a Toyota kölni berendezését használja.
„Szenvedtünk tavaly és szenvedünk most is” – jelentette ki Simone Resta, az F138-as főmérnöke. „Egy külső szélcsatornában dolgozunk, amíg tökéletesítjük a sajátunkat, a munka a nyár végéig tart. Dolgozunk a megoldáson, de jelenleg a szélcsatornában kapott adatok egyszerűen nincsenek szinkronban azokkal, amelyeket a pályán gyűjtünk be.”
A Ferrari nem adja fel, a következő versenyeken új alkatrészek jönnek, hogy Alonsónak maradjon esélye a vb-címre. „Azért szenvedtünk az utóbbi versenyeken, mert olyan elemeket szereltünk az autóra, amelyek nem működtek. Van egy rakás új fejlesztésünk Spára, Monzára és Szingapúrra, versenyről versenyre figyeljük majd, melyeket érdemes megtartani.”