Tavaly a McLaren volt, az idén viszont a Red Bull a kerékcserék bajnoka, derül ki az Auto, Motor und Sport statisztikájából. A lap szerint az idény első felében mindössze 2,83 másodpercig tartottak Sebastian Vettel és Mark Webber átlagos kerékcseréi.

„A tavalyi év második felében átlagosan három tizeddel voltunk gyorsabbak a Red Bullnál. Most pont fordítva van” – ismerte el Sam Michael, a McLaren sportigazgatója. A második leggyorsabb kerékcseréket a Ferrari produkálta 2,9 másodperces átlaggal, míg a harmadik hely a Mercedesé 3,06 másodperccel.

A Red Bullé az év eddigi öt leggyorsabb kerékcseréje is, a lista első helyén Webber 2,13 másodperces, rekordot jelentő malajziai bokszkiállása áll. A Mercedes szerint lehet ezt még gyorsabban csinálni.

„A Nürburgringen, az egyik edzésen 1,6 másodperces cserénk volt” – dicsekedett Ron Meadows sportigazgató. „De természetesen egy edzésen hiányzik az a feszültség, amely szinte tapintható egy versenykiállás során.” Az Auto, Motor und Sport szerint a szezon második felében lassabb kerékcserék jönnek, mert a Red Bull nürburgringi bakija, vagyis Webber bokszban lerepülő és egy operatőrt kiütő kereke miatt az FIA egy olyan rögzítő anya bevezetését tervezi, amely hibás felszerelés esetén sem engedi lerepülni a kereket.

A Red Bull a Német Nagydíjon történtek miatt önként vállalta, hogy teszteli az új megoldást a Hungaroringen, és ezek a kiállások átlagosan fél másodperccel voltak lassabbak a korábbiaknál.