A német Sport Bild a hétvégén arról tudósított, hogy a Red Bullnál eldőlt a 2014-es pilótafelállás kérdése, a bajnokcsapat a Toro Rossó-s Daniel Ricciardót ülteti majd a távozó Mark Webber helyére. A bejelentést a hétvégi Belga Nagydíjon teszik majd meg.
A Red Bull pilótaprogramjáért is felelős motorsportfőnök, Helmut Marko így nyilatkozott: „Sajnos pillanatnyilag csak annyit mondhatok, hogy Spában teszünk majd bejelentést.”
Ha igaz a hír, Ricciardo előléptetése természetesen azt is jelenti, hogy Kimi Räikkönen nem megy a Red Bullhoz. A lotusos finnt az utóbbi időben a Milton Keynes-iek mellett a Ferrarival is hírbe hozták, az is lehetséges, hogy a Red Bullnak tulajdonképpen nem volt választása, mert a 2007-es bajnok döntött a maranellói visszatérés mellett.
Akárhogy is legyen, a Red Bull spái bejelentése PR- és sportpszichológiai szempontból is hasznos a csapatnak, hiszen úgy állíthatják be, hogy nem Räikkönen kosarazta ki őket, Ricciardo pedig azt érezheti, hogy nem csak jobb híján, hanem „éles” versenyben választották egy világbajnokkal szemben. Az ausztrál ifjonc alkalmazása amúgy is logikus a Red Bull számára, hiszen még jelentős fejlődési potenciál van az alig 24 éves ifjoncban, a foglalkoztatása pedig nagyon olcsó, töredékét fizethetik neki, mint amennyit Räikkönen kért volna.
Hétfőre Räikkönen menedzsere is megerősítette, hogy a 2007-es bajnok nem megy a Red Bullhoz, igaz, hozzátette, hogy vannak még opcióik.
„Igen, így igaz, Kimi nem versenyez a Red Bullnál 2014-ben. Tárgyaltunk, de nem valósult meg a szerződés” – mondta a Turun Sanomatnak Steve Robertson. „Azonban okkal bízunk abban, hogy Kimi jövőre is az F1-ben lesz. Vannak lehetőségek – és szándékosan használok többesszámot -, folytatjuk a tárgyalásokat a csapatokkal. Reményeim szerint a közeljövőben bejelenthetünk valamit.”
És hogy mi lesz Räikkönennel? A Lotus csapatfőnöke a múlt héten azt mondta, továbbra is optimista a finn megtartását illetően, azonban hiába a laza, szabad légkör Enstone-ban, Räikkönent biztosan elgondolkodtatja a pénzügyi háttér bizonytalansága, a késő fizetések, és az, hogy a csapatot elhagyta az elmúlt időszak sikereinek egyik fő kovácsa, a technikai igazgató James Allison.
Az az Allison, aki immár a Ferrarinál dolgozik. Az olasz csapat ugyan ímmel-ámmal cáfolta Räikkönen állítólagos szerződtetését, de a „nem foglalkozunk a pilótapiaccal” nem túl erős kijelentés, hiszen ha már kész a megegyezés, miért is foglalkoznának vele.
Räikkönennek köztudottan mindegy, hogy ki a csapattársa, ő Fernando Alonso mellé is beülne, és talán a Ferrarinak is jól jön, hogy a mostanában „raplis” spanyolt egy kicsit helyre tegyék azzal, hogy egy másik toppilótát ültetnek mellé.
Bár Maranellóban nem szeretik a két dudás egy csárdában felállást, de az elmúlt évek megmutatták, hogy a gyenge másodhegedűs Felipe Massával sosem lesz meg a csapatok számára kiemelten fontos konstruktőri bajnoki cím, a visszatérése óta 30-ból 30 futamot befejező, 29 alkalommal pontot szerző Räikkönen viszont garancia lenne ebből a szempontból is.