A spa-francorchamps-i pálya a maga 7 kilométerével Forma-1-es idény leghosszabbja, a szupergyors kanyarokkal, a motorokat a kör 80 százalékán padlógázzal terhelő vonalvezetésével és a kiszámíthatatlan időjárásával az idény egyik legkeményebb, de egyben legizgalmasabb helyszínévé teszi.
A gumiszállító Pirelli is tisztában van a spái kihívásokkal, a cég a két legkeményebb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszi a Belga Nagydíjra, ahol természetesen az esőgumik is készen állnak majd a bevetésre.
„Spa nem csak egy legendás pálya, de az év egyik legnagyobb kihívása is a gumik számára. Elsősorban a hatalmas terhelések miatt, amelyből egyenes vonalú – mint például az Eau Rouge-ban – és oldalirányú – mint például a gyors Blanchimont-ban – is akad. A gumik gyakran egyszerre több irányból is kapnak terhelést, ami tovább nehezíti a helyzetet. Egyértelműen nagyon fontos az abroncsok megfelelő kezelése, főleg, hogy a kör is nagyon hosszú” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„A fentiek miatt nagyon széles a stratégiai lehetőségek tárháza, nagyon sokat lehet nyerni vagy veszíteni a taktikával. Azonban bármilyen stratégiáról legyen is szó, annak nagyon rugalmasnak kell lennie, ugyanis sokszor a változékony időjárás is megkavarja a versenyt. A körülmények pillanatok alatt változhatnak, így az esőgumik használata is kulcsfontosságú a csapatok számára. Mindkét esőgumink bizonyított már idén, az átmeneti még változó, felszáradó pályán is jól működik. Spában bőven akadnak előzési lehetőségek, a mostani kombináció által nyújtott gyorsaság és a tartósság pedig segíti majd ezek maximális kihasználását” – magyarázza a szakember.
A kemény és a közepes keverék között körönként több mint egy másodperces tempókülönbség várható. Ami a stratégiákat illeti, még végig száraz körülmények között is több opció lesz: tavaly Jenson Button és Sebastian Vettel egy kiállással jutott a dobogó első két fokára, míg a harmadik helyezett Kimi Räikkönen két kiállással teljesítette a versenyt. A többség a lágyabb, közepes keverékkel rajtolt, de Nico Hülkenberg a keményet választotta az első etapjára, két kerékcsere mellett pedig így is a 4. helyig jutott.