Hiába nincs még vége a nyárnak, az Ardennekben fekvő spa-francorchamps-i pályán bármikor adódhat egy-egy őszi zápor, de akár nagyobb eső is. A hétvégi Belga Nagydíjon sem lesz ez másképp, az előrejelzések szerint a szünetről visszatérő Forma-1-esek nem ússzák meg szárazon a hétvégét.
A pénteki edzésnapra még száraz idő, 22-24 fokos csúcshőmérséklet várható, de szombaton már legfeljebb 20-22 lesz, délután pedig egyre nő a csapadék valószínűsége. Hogy az időmérőre, vagy csak azután érkezik, egyelőre bizonytalan. Hasonlóan kiszámíthatatlan hogy a futam előtt, alatt vagy után ered majd el vasárnap, mindenesetre a pillanatnyi állás szerint a felhők mindenképp ott lesznek a környéken, egy-egy kisebb zápor vagy szemerkélés bármikor elérheti a 7 km-es pálya egyik vagy másik szakaszát.
Ilyenre azért nem kell számítani… (Belga Nagydíj, 1998)
A nehezen kiszámítható időjárás mellett idén külön nehézséget jelenthet a rajtrács aszfaltja, ugyanis a jobb vízelvezetés kedvéért az első 11 rajthelyet lefedően vékony, sekély átlós barázdák százait marták a felületbe.
„Pont a sajtótájékoztató előtt volt a versenyzői értekezlet, és beszéltünk is erről. Azt hiszem, később is lesz még róla szó a pilóták eligazításán vagy a csapatfőnökök értekezletén, hogy lehetőségek kapjunk a rajtszimulációkra, hogy kiderüljön, jelent-e ez különbséget” – mondta a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne.
„Feltűnt a pályabejáráson, de a versenyigazgatóval még nem beszéltünk. Az első 11 rajthely esetében mindenkinek ugyanolyan lesz, ebből a szempontból nem lesz hátrányban senki, de a 12 helytől hátrébb gond lehet majd” – tette hozzá a lotusos Romain Grosjean
Sebastian Vettel nem tart tőle, hogy a mikrocsatornák hátrányt, rosszabb tapadást jelentetnének majd: „Nem tudhatjuk előre, hiszen még sosem rajtoltunk ilyen felületről, de szerintem nem lesz komoly különbség.”
Ahogy a legtöbb helyszínen, 2013-ban Spában is két előzési zónát jelöl ki a Nemzetközi Automobil Szövetség. Idén is marad az Eau Rouge előtti mérési pont, és a Kemmel egyenesre eső nyitási szakasz, de most a rövid célegyenesre is kerül egy zóna, annak detekciós pontja a Buszmegálló sikán előtt előtt lesz.
A pilótasteward a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke, Derek Warwick lesz, az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilótának van már rutinja, az intézmény bevezetése óta már féltucatnyi alkalommal töltötte be ezt a szerepet.