Izgalmas kvalifikáció után lapos futam: a Belga Nagydíjat lazán nyerte meg Sebastian Vettel, miután rögtön az első kör elején megelőzte Lewis Hamiltont. Fernando Alonso szintén az első pár körben rendezte a helyzetét, a 2. helyre kapaszkodott, a pole-ból induló Hamilton végül a 3. helyet hozta.
A kerékcserék, eltérő frissességű gumik által generált előzések által dominált futamon Rosberg lett a 4., a szokásosan rossz rajttal kezdő Webber lett az 5. Button ott ért célba, ahonnan kezdett (6.), a további pontszerző helyeken Felipe Massa, Romain Grosjean, Adrian Sutil és Daniel Ricicardo osztozott.
Kimi Räikkönen fékhiba miatt kiesett, lezárva ezzel a rekordhosszúságú, 27 futamos pontszerzési sorozatát.
A győzelemmel – az idei ötödik – Vettel újabb lépést tett a negyedik bajnoki címe felé, Alonso hátránya a második helye ellenére is nőtt, ahogy Hamilton és Räikkönen is messzebb került a némettől. A címvédő 31. futamgyőzelmével utolérte Nigel Mansellt, az örökranglistán a brit oroszlánnal megosztva az 5. helyen áll. A most második Alonso 32-vel áll előtte.
Hogyan zajlott a futam?
Az esős szombati időmérő után borús, de száraz időben, 19 fokos hőmérséklet mellett kezdődött a 2013-as Forma-1-es bajnokság 11. futama, a Belga Nagydíj.
A rajtrácson folyó készülődés mellett párhuzamosan egy szokatlan incidens is zajlott, néhány Greenpeace-aktivista ejtőernyővel a célegyenes melletti lelátó tetejére ejtőernyőzött, valamilyen molinó leengedésére, kifeszítésére készültek. A rendőrök kosaras emelővel igyekeztek leszedni őket.
A top10-ben mindenki a lágyabb, közepes keveréket választotta a rajthoz. A pole-ból Lewis Hamilton indult, mögötte a két Red Bull, Nico Rosberg, Paul di Resta, Jenson Button, a két Lotus és a két Ferrari állt.
Hátrébb szokatlan – és ezért kockázatos – pozícióban a caterhames Giedo van der Garde (14.) és a két Marussia (15-16.) növelte a Spában amúgy is húzós rajtok nehézségét. A hab a tortán az első 11 rajthelyen mikrocsatornákkal felmart aszfalt volt.
Hamilton az első kanyarba még elsőként érkezett, de Vettel már a Kemmel egyenes felére megelőzte a Mercedest, miután szélárnyékot fogott az Eau Rouge-ban. Webbernek megint gyenge startja volt, a 6. helyre esett vissza, Hamilton, Rosberg, Button és Alonso is elé került.
Paul di Resta a 7. pozíciót fogta, Nico Hülkenberg a 8. helyre kapaszkodott előre. Grosjean a La Source-nál kicsit kiszorította csapattársát, Räikkönent, a finn a 10. helyen állt az első kör végén, de gyorsan igyekezett előrébb jutni. Míg a marussiások gyorsan visszaestek a mezőny végére, van der Garde a rajtnál és az első pár körben megőrizte a 14. helyet.
Alonso a 4. körben előzte meg Buttont, a 4. helyre lépett előre, egy körrel később aztán Webber is elment a mclarenes mellett.
A 6. kör kezdetén a jó tempójú Alonso Rosberget is megelőzte, a sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Alonso, Rosberg, Webber, Button, di Resta, Hülkenberg, Räikkönen és Grosjean volt a top10-ben.
Sergio Perez a 8. körben támadta Grosjeant a Kemmelen, a féktávon a francia ki is futott a Les Combes bukóterébe, két helyet veszített, Massa is elé került. Räikkönen viszont előre haladt, megelőzte Hülkenberget. Perezt Grosjean kitolása miatt a stewardok bokszutca-áthajtással büntették.
A kerékcseréket Paul di Resta kezdte, a 10. körben a 11. helyről ment ki, a közepes keveréket keményre cserélte. Hamilton a 12. körre cserélt, ő újabb közepes szettet vett fel – a 9. pozícióba tért vissza. Rosberg a következő körben követte csapattársát.
Hamilton a friss gumikon azonnal megelőzte Grosjeant, de a francia a kör későbbi szakaszán visszavette a helyet, de a mercedeses sem hagyta annyiban, a 14. körben visszaelőzött a Kemmelen.
Alonso és Webber a 14. körre váltott újabb gumikra. Alonso gyorsan maga mögé utasította Grosjeant, majd a 15. körben a La Source-ban hibázó Hamiltont is.
Button a 18. körben cserélt, a top10-ben már csak Grosjean maradt kint az első etapon. A kerékcserés helyezkedések után a sorrend Vettel, Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Button, Massa, Räikkönen és Sutil volt a pontszerző helyeken. Grosjean pont a verseny felét teljesítette az első, közepes szettjén, a 23. körre cserélt, egyértelműen egy kiállásra játszott. A 13. helyre ért vissza.
Räikkönen a 23-26. körben igyekezett valahogy Massa elé kerülni, egyszer próbálkozott a 26. kör végén a Buszmegállónál, de a fékei elfogytak, szinte egyenesen ment ki a bukótérbe, ahonnan már a bokszba vette az irányt és kiállt, kiesett a versenyből.
Közben Hamilton, Rosberg, Massa és Perez is kereket cserélt.
A 28. kör végén Esteban Gutierrez Pastor Maldonadóval csatázott, mögöttük közvetlenül a két Force India haladt. A Buszmegállónál Maldonado elfékezte magát, és amikor igyekezett visszahúzni a külső ívről, a sikán közepén hozzáért Sutilhoz, majd belement di Resta autójába. A skót kiesett, a williamses azonban bement a bokszba, új orrkúpot kapott.
Maldonadót a baleset okozásáért később 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtották.
A 29-30. körben Alonso és a két Red Bull is megejtette a második kerékcseréjét, Button azonban még kitartott, nagy kérdés volt, hogy egy kiállással végigcsinálja-e vagy sem.
A sorrend 10 körrel a vége előtt Vettel, Alonso, Button, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Massa, Ricciardo és Perez volt a top10-ben. A Toro Rossó-s ausztrál a következő körben ment ki, Perez előrébb lépett, Sutil pedig fellépett az utolsó pontszerző helyre, hogy aztán megelőzze a mclarenes mexikóit.
Button a 35. körig bírta, a harmadik etapjára kemény keveréket vett fel, a 6. helyre tért vissza.
Massa a 40. körben előzte meg Grosjeant, miután az Eau Rouge-nál egy kicsit levágta a pályát, pont akkor, amikor épp ezért osztottak ki büntetést Esteban Gutierreznek. Ricciardo a 41. körben gyűrte le Perezt, felért a 10. helyre.
További pozíciócsere már nem történt, így Vettel simán nyert, Alonso hozta a 2. helyet, Hamilton lett a 3.
A további pontszerző helyeken Nico Rosberg, Mark Webber, Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean, Adrian Sutil és Daniel Ricciardo ért be.
A bajnokság két hét múlva az utolsó európai versennyel, az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2013.08.24.