1. Vettel behúzta – A szezon második felvonásának nagy elrugaszkodása volt a hétvége. A show teljes gőzerővel tért vissza, az időmérő meglepetése után pedig vasárnap Vettel újra bizonyította, hogy kínzó éhséget érez a negyedik VB cím után. Miatta nem rágtuk véresre a körmünk, de kétségkívül fontos pillanat ez, talán most szakította le végleg az üldöző falkát. Hiába fogadkozik bőszen az Alonso-Hamilton-Raikkonen trojka, a Red Bull formáját látva esélyük egyre halványodik.
2. Räikkönen sikersorozata megszakadt – A finn volt az elmúlt két év Kelj, fel Jancsija. Akárhogy ütötték vágták, valahogy mindig túlélte, elkerülte a darálót, és visszatérése óta mind a 38 futamon célba ért. Ezzel még nem érte utol a listát uraló Nick Heidfeldet, de mivel a 2012-es Bahreini Nagydíj óta 27 alkalommal pontot is szerzett, ez a teljesítmény bőven elég volt egy rekordhoz. A trónról nem mást mint Michael Schumachert taszította le, aki 24 egymást követő alkalommal élt célba pontszerző helyen. Lehet, hogy Kimit hidegen hagyják a holmi statisztikák, de a rajongótábort valószínűleg szíven ütötte a peches kiállás.
3. Alonso zúz! – Kilencedik helyről rajtolt, szokás szerint átrágta magát a mezőnyön, életben tartva a bajnoki reményeket a minduntalan gyengélkedő Ferrarival. Nem mellesleg még a nagy múltú istálló fejével Luca Di Montezemolóval is sikerült elsimítania a szünetben csámcsogásra okot adó apró félreértést.
4. A Greenpeace akció – Semmi köze a versenyhez, a pilótákhoz, a pontokhoz. A sporthoz, és annak megítéléséhez viszont annál inkább. A kifeszített molinók segítenek vajon a jegesmedvéken? Gonosz, profitéhes, bolygógyilkos vállalat a Shell? Érdekes kérdések, amiket eddig nem kötöttünk a Belga Nagydíjhoz, most már viszont igen.
5. „Csonttörő” Maldonado újra hozta a formáját – Az FIA bevezethetne egy új zászlót, mondjuk egy nagy vörös posztót közepén hatalmas méretű M betűvel, ami annyit jelent: MALDONADO KÖZELEG! A balesetek mestere megint alkotott, most Adrian Sutillal akadt össze, és ennek eredményeképp Paul Di Restát lökte ki a versenyből. Természetesen ő nem tehet semmiről de ha egy pilóta két és fél éves pályafutása során 20 büntetést szed össze, és 49 versenyből 16 alkalommal esik ki, az mindenképpen befolyásolja a szavahihetőséget.
+1. Adrian Sutil 300-nál mutogat – Inkább érdekes, mint fontos jelenet, a Force India pilótája tudja, hogy ekkora tempónál stabil a gép, és jut idő némi kéretlen vezetéstechnikai oktatásra.