Unásig ismételt tény, hogy a Forma-1-ben 2014-ben 1,6 literes, turbós hibrid V6-os erőforrások váltják majd a ma használt 2,4 literes szívó V8-asokat, ahogy mostanra az is közismert, hogy a 2008 végén hirtelen távozott Honda az új szabvány vonzására 2015-ben visszatér a sportágba motorszállítóként.
A gazdasági válság kitörése nem csak a Hondát űzte el a sportágból néhány éve, egy évvel később, 2009-ben a Toyota és a BMW is távozott. Könnyen lehet azonban, hogy ők is visszatérnek. AZ F1 uraként ismert Bernie Ecclestone már májusban, a Honda bejelentése után azt sejtette, hogy a BMW-re sem kell sokat várni:
„Meglepne, ha nem látnánk a BMW-t újra. Az a pénz, amit eddig elköltöttek, nem is volt olyan hatalmas összeg, a teljes képet nézve. Szerintem van értelme a visszatérésnek” – nyilatkozta az angol kisember tavasszal. 
A BMW akkor gyorsan cáfolta, hogy ilyesmire gondolnának, de azért az újabb F1-es projektnek is akadhat támogatója Münchenben. A BMW igazgatótanácsába januárban került be Steven Althaus, ami így nem mond sokat, de ha hozzátesszük, hogy ezt megelőzően az F1-ben hosszú-hosszú évek óta hangsúlyosan, kiemelt szponzorként jelen lévő biztosítónál, az Allianznál dolgozott, rögtön más a kép, írja a Pitpass.
A BMW legutóbb 2000-től 2009-ig szerepelt a Forma-1-ben előbb a Williams motorszállítójaként, majd 2006-tól a Sauber felvásárlásával gyári csapattal, de az F1-es turbómotorok sem idegenek számukra, hiszen 1983-ban a Brabham szállítójaként a világbajnoki címig juttatták Nelson Piquet-t.