A Forma-1-ben a gazdasági válság kitörése óta állandó téma a költségek csökkentése, de az elmúlt évek próbálkozásai nem hozták el a megváltást, sőt, a kis- és középcsapatok egyre rosszabb helyzetben vannak, náluk a túlélés a cél.
Ebből a szempontból – a nagy szabályváltozások, a jóval drágább új, V6-os turbós hibrid erőforrások mellett – kellemetlen fejlemény, hogy 2014-ben visszatér az igen költséges szezon közbeni tesztelés.
A német Auto Motor und Sport szerint a csapatvezetők egyik nemrég tartott ülésén a Force India és a Sauber is jelezte, hogy pénzügyi okokból nem tudnak majd minden tesztnapon ott lenni, a svájci alakulat pedig megoldási javaslattal is előállt.
A Sauber kompromisszumképpen azt ajánlotta, hogy a pályás tesztnapot egy, a valódi versenyautóval végzett szélcsatornás napra lehessen átváltani, de az ötletet a Red Bull kategorikusan elutasította.
A szaklap szerint a Red Bullnál úgy látták, hogy a valódi autós szélcsatornás teszt sokkal több adatot szolgáltat, mint a pályás körözés, így ebben az esetben ők is kénytelenek lennének 1:1-es modellt építeni, ráadásul még szélcsatornát is bérelniük kellene, ugyanis a saját létesítményük nem alkalmas ilyen munkára.
Az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt hozzátette, hogy nem a Red Bull az egyetlen nagycsapat, amelyik továbbra sem akar érdemi költségcsökkentéseket: „A nagyok olyan hangerővel tiltakoznak, ami a süllyedő Titanicon az utolsó pillanatig játszó zenekart idézi” – írta.
Azért lehetséges, hogy hamarosan hatalmi szóval érik el a nadrágszíj meghúzását, ugyanis a Forma-1-gyel alapvetően nem sokat törődő FIA-elnök, Jean Todt mostanában maga is lépéseket sürget ezen a téren.
„Úgy tűnik, a választási kampánynak akad pozitív mellékhatása is” – jegyezte meg Schmidt a Todt és a kihívó, David Ward közötti, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjáért folyó küzdelemre utalva.