A Pirelli a hétvégi Szingapúri Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) keverékét szállítja, de a gumik felhasználása, a tudatos stratégia csak egy része lesz a végső eredménynek.
Az F1 egyetlen éjszakai versenye, amely ráadásul utcai pályán zajlik, nagyon sok különleges kihívást tartogat. A pálya tapadása gyenge, és bár a hétvége során természetesen felgumizódik, a felfestések, a csatornafedelek, az aszfalt gyűrődései nem épp ideálisak ebből a szempontból.
Az időjárás eddig ugyan kegyes volt a Forma-1-esekhez, igazi eső nem jutott, de a délkelet-ázsiai városállamban késő délután-este mindig ott lóg a lába – a páratartalom 75-90 %. Az utcai jelleg a balesetek esélyét, és ezzel a biztonsági autó pályára lépését is növeli, így ezzel is számolnia kell a csapatoknak, a tetejébe a Marina Bay-en van az egyik leghosszabb bokszutca, így a kerékcsere is igen „költséges”, alaposan meg kell fontolni, mikor történjen. Egy biztonsági autó szakaszon óriásit lehet nyerni vagy veszíteni a megfelelő/szerencsés időzítéssel.
„Idén a tavalyiaktól eltérő gumikat viszünk Szingapúrba, hiszen legutóbb a lágy és a szuperlágy volt a választék, azonban idén lágyabbak a keverékek. A szingapúri pálya eléggé huplis, ahogy általában az utcai pályák, és a felfestések valamint a csatornafedelek is rontják a tapadást. A futam éjszaka zajlik, ami szintén különleges kihívás a hőmérséklet alakulását illetően. Az autók itt cipelik a legtöbb üzemanyagot, ami szintén közvetlen hatással van a gumikopásra. Hosszú verseny, így a csapatoknak bőven van játéktere a stratégiát illetően” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Az olasz gyártó a szingapúri előzetese mellett a héten bejelentette a rá következő három keleti versenyre szánt gumikombinációit is. A két hét múlva következő Koreai Nagydíjra a Szingapúrban is használt párost (közepes/szuperlágy) viszik, a szupergyors, nagy terhelést jelentő szuzukai helyszínre, a Japán Nagydíjra a két legtartósabbat, a keményet (narancs) és a közepest szánják, míg az Indiai Nagydíj otthonának számító Buddh pályán az arany középút, azaz a közepes és a lágy (sárga) kombinációja lesz a kínálat.