Amellett, hogy jövőre 1,6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat, egy szigorítást is beépítettek a szabályokba. Most nyolc motorral gazdálkodhat egy-egy pilóta a szezonban, jövőre viszont a technológiai váltás ellenére is öt darabra csökkentik a büntetés nélkül felhasználható motorok számát.

Benne van azonban a pakliban, hogy húsz helyett huszonkét verseny lesz jövőre, a naptárat a hétvégi horvátországi ülésén hagyhatja jóvá az FIA Motorsport Világtanácsa. „Ha huszonkét verseny lesz jövőre, akkor szó lehet egy hatodik motor felhasználásáról is” – jelezte Charlie Whiting versenyigazgató, hogy ebben az esetben így próbálnak engedményt tenni.

A változtatással azonban a kiscsapatok nem járnának jól, pénzügyi szempontból legalábbis biztosan nem. A V6-osokra váltás miatt eleve megduplázódik a motorokért fizetendő összeg, és egyetlen extra motor kétmillió eurójukba kerülhet. És emellett szükség van további egy-két motorra a tervezett privát tesztekre is. „Minden egyes megtett kilométer 800 eurónkba (240 ezer forint) kerül” – mondta a Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson. „Sokan közülünk nem engedhetik meg maguknak a tesztelést.”