Bár egyesek már-már csalást emlegetnek Sebastian vettel szingapúri fölénye kapcsán, érdemes megjegyezni, hogy a német pilóta egyes szakaszokon körönkénti 2-2,5 másodperces előnyének egyik, jó másodpercet adó eleme a stratégiából, a friss szuperlágy gumiból adódott.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli az ezen a hétvégén következő Koreai Nagydíjra ugyanazt a párosítást viszi – közepes (fehér) és szuperlágy (piros) – , mint a délkelet-ázsiai városi versenyre, így érdemes felkészülni arra, hogy a megfelelő pillanatban feltett gumikkal megint akadhat olyan, aki hasonló fölénnyel tud majd vágtázni, nem is feltétlenül a Red Bull-lal.
Az azonos kínálat ellenére a pálya, és az abból adódó követelmények egészen mások: a jongami aszfaltcsíkon messze nem csak lassú, „derékszögű” kanyarok és elszórt sikánok akadnak, a koreai létesítmény vonalvezetése mindenből ad egy kicsit, igaz versenyzői pálya. Az 5,6 kilométeres aszfaltcsíkon gyors, íve, és lassú kanyarok is vannak, az órajárással ellentétes irány pedig ugyanúgy szokatlanul terheli a gumikat, mint a versenyzők nyakát.
A jongami pályán egyes pontokon az autóból kihozható maximális fékteljesítmény – 5,2 g-s lassulás – szükséges, ami 900 kg-os terhelést ad az első abroncsoknak. A 7-8. kanyarban 270 km/órás tempónál jönnek az irányváltások, így oldalról is igen komoly terhelést kapnak a gumik, ahogy a 15-17., lassú kanyarkombinációban a a kerékvetők is feladják a leckét. A szemcsésedés is kihívást jelent majd, főképp a hétvége kezdetén, a „zöld” gyenge tapadású aszfalton.
„Az idei választék változást hoz a tavalyihoz képest, hiszen akkor a lágy és a szuperlágy volt a kínálat – de (az idei lágyabb keverékek miatt) most ez fekszik majd legjobban. Várhatóan megint jelentős tempókülönbség lesz a két keverék között, ami izgalmas stratégiai lehetőségeket ad a csapatoknak” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Korea izgalmas hibrid, vannak gyors és lassú kanyarok is, ezzel együtt viszont így is az idény legnagyobb oldalirányú terhelést nyújtó pályája azok közül, ahol bevethetjük a szuperlágyat. A gumik kezelése, a kopás különböző üzemanyag-mennyiségek melletti felmérése tehát nagyon fontos lesz a megfelelő stratégia tekintetében. Ahogy Szingapúrban láthattuk, ez nagyon sokat számíthat, és bár jóval kisebb esély van a biztonsági autóra, azért Koreában is figyelnek majd erre a csapatok, főképp, hogy a bajnokság a hajrába lép.”
2012-ben a versenyzők többsége kétkiállásos stratégiával ment végig, mindössze hárman próbálkoztak egy kiállással. A top10 – értelemszerűen – a szuperlágyon rajtolt, Vettel a második helyről kezdve győzött, a keményebb (akkor lágy) keverékkel startolók közül a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne teljesített a legjobban, a francia a 16. helyről a nyolcadikig kapaszkodott.