Az idény első felében a Force India a McLarent megelőzve a Forma-1-es konstruktőri bajnokság 5. helyén állt, azonban a Magyar Nagydíjon bevezetett új abroncsok miatt jelentősen lendületet veszített a silverstone-i csapat, Belgiumban a wokingiak eléjük kerültek, igaz, a különbség még mindig csak 14 pontocska.
Szingapúrban faraghatott volna ebből a Force India, ugyanis Paul di Resta a siralmas időmérő után a versenyen már a top10 sűrűjében haladt, mielőtt érthetetlenül a falba állt volna.
„Azt hiszem, a versenystratégiánk jó volt. Paul balesete híján kinézett a hatodik hely, ugyanis mindenképp Massa előtt ért volna be. Ez is mutatja, mekkora a különbség az időmérő eredménye és a verseny történései között. Mr a szabadedzéseken tudtuk, hogy jó a versenytempónk, vasárnap pedig be is bizonyosodott” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya, aki ez alapján továbbra is reméli, hogy még elkaphatják a McLarent.
„A célunk továbbra is ugyanaz: a McLaren pontelőnyben van, de egyáltalán nincsenek még lőtávolon kívül. Ahogy korábban is mondtam, a kulcskérdés, hogy működésre bírjuk a gumikat, keményen is dolgozunk ezen. Még sok pontot lehet gyűjteni, igyekszünk visszaszerezni az idény első felében mutatott formánkat.”
„Koreában eddig nem voltunk túl erősek, de tavaly azért összejött pár pont. Alacsony tapadású, hűvös időjárású pálya, ami sajátos kihívást jelent. Igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni az edzéseken, javítani az időmérős tempón, és valami okos stratégiát kitalálni vasárnapra” – magyarázta az indiai milliárdos a hétvégén következő forduló kapcsán.
Mallya a Force India jövő évi felállásával kapcsolatban is nyilatkozott, azt mondta, hogy egyelőre kivár, a jelenlegi pilóták megtartása, és a piacon lévő Felipe Massa vagy tavaly náluk versenyző Nico Hülkenberg igazolása is a lehetőségek között van, semmit nem zár ki.
„Megkerestek már páran, de híres vagyok arról, hogy csak az utolsó pillanatban döntök. Az ok pedig az, hogyha most jelentek be változást – már ha változtatni akarok egyáltalán -, akkor az szerintem demotiválná a mostani, de az év végén távozó versenyzőket, ez pedig nem fair dolog. De bárhogy is legyen, valóban jelentkeztek már, én pedig minden lehetőséget mérlegelni fogok. Vannak, akik szerint jelenleg ragyogó párosunk van. Nagyon tehetségesek.”
Kérdésre aztán konkrétan az állítólag jó szponzori csomaggal rendelkező Massára, valamint a Saubertől szabadulni igyekvő Hülkenbergre is kitért.
„A döntés az illető képességein és a csapat fejlődéséhez való hozzájárulásán alapul majd. Sosem adtuk pénzért az üléseinket, nagyon ellene vagyok az ilyesminek, mert sosem áldoznám fel a tervezők, a mérnökeink munkáját egy olyan pilótáért, akinek az egyetlen erénye, hogy mennyi pénzt hoz.”
„El kell ismernem, hogy Massa nemcsak korábbi futamgyőztes, de veszett jó versenyző. Azt hiszem, idén is megverte párszor Alonsót az időmérőn, szóval kétség sem fér a képességeihez. De majd meglátjuk.”
„De akár Hülkenberg is jöhetne, miért ne lehetne két német pilótánk (Sutillal)? Ha egyáltalán számítana nekem a nemzetiség, akkor más feltételek egyenlősége mellett az indiait választanám, de egyelőre nincs ilyen jelölt. Amíg pedig nem akad, a legkevésbé sem érdekel az állampolgárság.”