A Pirelli – a csapatok kérésének megfelelően – a korábbiaknál is gyorsabban és váratlanabbul kopó abroncsokkal állt elő 2013-ra, azonban a szintén megváltoztatott konstrukció miatt már nemcsak a stratégiát, de a biztonságot illetően is aggályok merültek fel.
Az előző esetek után a Brit Nagydíjon sorozatban elszálló gumik miatt a gyártó változtatott, az idei keverékek megtartása mellett a tavalyi, kevláröves szerkezetet hozták vissza, ezek pedig jóval tartósabbnak is bizonyultak azóta – egyes csapatok panaszkodnak is, hogy a gumikkal addig rosszabbul bánó autók a Magyar Nagydíj óta megtáltosodtak.
A Pirelli a hétvégi Koreai Nagydíjra a közepes (fehér) és a szuperlágy (piros) P Zerókat szállította, de az utóbbi, elsősorban az időmérőn fontos keverék nagyon gyorsan elveszíti a csúcsteljesítményét.
Fernando Alonso Jongamban a 6. időt futotta szombat délután. A spanyol közvetlenül a kvalifikáció után adott nyilatkozatában is érintette a gumikat, később sokkal élesebb hangon kritizált. A kétszeres bajnok panasza szerint 95 %-on kell autóznia, mert a szuperlágyak csak 5 km-t (tulajdonképpen egy kört) bírnak:
„Nos, olyanok a gumik, amilyenek – most olyanok, amik nem bírnak 5 km-t” – állította, hozzátéve, hogy már az első két szektor után „elfogytak” az abroncsai. „A gumik minősége a határon van. Mindenkinél ez van, szerintem ha bárki 100 százalékon nyomná, akkor nem bírnának egy kört. Ez nem valami jó, ugyanis nem nagy élvezet 95 százalékon hajtani.”
Alonso a fentiekkel együtt leszögezte, hogy a Ferrari „nem gyors”, azaz a konkrét eredményt nem akarja az abroncsokra kenni: „Nem fogom a gumikra, de akkor sem jók. Mindenki láthatja. Persze mindenkinek ugyanolyan a gumija, biztos vagyok benne, hogy ha az ellenfelek olyan abroncsot kapnának, ami 5 km-nél többet bír, akkor az utolsó szektorban is gyorsabbak lettek volna nálunk, szóval nekünk kell valami megoldást találnunk.”